לאחר המתנה וציפייה ארוכה, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז היום (שלישי) רשמית כי יתמודד שוב בבחירות 2024 לנשיאות ארה"ב. ביידן בן ה-80 צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "לכל דור יש רגע שבו עליו לעמוד לצד הדמוקרטיה וחירויות הפרט שלו. אני מאמין שזה הרגע שלנו, לכן אני רץ שוב לנשיאות ארה"ב. הצטרפו אלינו, בואו נשלים את העבודה".

ביידן השיק את מסע הבחירות שלו בווידאו שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. הסרטון בן שלוש הדקות, נפתח בתמונות מתוך ההסתערות על הקפיטול ב-6 בינואר 2021, ולאחר מכן מתייחס לפסק דין רו נגד וייד, כשהוא אומר את המילה "חופש", ומצביע על כך שזה היה המפתח לקדנציה הראשונה שלו בבית הלבן. סגנית הנשיא, קמלה האריס, מופיעה באופן בולט בסרטון, כשהיא מזהירה מפני תומכיו הקיצוניים של טראמפ.

ביידן בן ה-80 הפך לנשיא המבוגר ביותר בהיסטוריה של ארה"ב, ויהיה בן 86 בתום הכהונה השנייה. רוב האמריקאים לא מרוצים מתפקודו כנשיא, והסקרים, אפילו בקרב הדמוקרטים, מגלים דאגה לגבי גילו וכשירותו. על פי הסקרים האחרונים, רק 42% מהאמריקאים השיבו כי הם מרוצים מתפקודו של ביידן, לעומת 56% שענו כי הם רואים באופן שלילי את תפקודו עד כה. הרפובליקנים מצדם תקפו את הנשיא, והאשימו אותו באינפלציה הגבוהה, ומתחו ביקורת על הנסיגה "הכאוטית" של הכוחות האמריקאים מאפגניסטן.

לצד זאת, ביידן יצטרך להתמודד ככל הנראה מול הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, אותו ניצח בבחירות לנשיאות ב-2020. על פי הסקרים הפנימיים במפלגה הרפובליקנית, טראמפ מוביל בסקרים האחרונים מול יריבו העיקש, מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, שעדיין לא הכריז באופן רשמי על ריצה לנשיאות, אך צפוי לעשות זאת בחודש יוני הקרוב.

במקביל, הסקר של רשת NBC, שנערך השבוע, הציג כי רוב הציבור האמריקאי כלל לא מעוניין שביידן וטראמפ יתמודדו בבחירות לנשיאות ב-2024. על פי הסקר, 70% מכלל הציבור ו-51% מהדמוקרטים, מאמינים שביידן בן ה-80 לא צריך לרוץ לכהונה שנייה, כשהטענה העיקרית היא גילו המופלג. אחד המשתתפים בסקר, מצביע המפלגה הדמוקרטית, השיב כי "הנשיא צריך לשקף את קבוצת הגיל במדינה, שניהם צריכים לפרוש, זה תורו של מישהו אחר". באשר לטראמפ, 60% מהאמריקאים, כולל שליש מהרפובליקנים, מאמינים שהנשיא לשעבר לא צריך להתמודד שוב ב-2024. 

כזכור, נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, השיק כבר בחודש ינואר האחרון את הקמפיין לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2024. במפגש עם תומכיו בניו המפשייר, הצהיר כי הוא "נרגש לנצח" ותקף את הנשיא המכהן, ג'ו ביידן. הנשיא לשעבר הצהיר כי "ביידן העלה את ארה"ב לנתיב של הרס". לדבריו, "עלינו לסיים את שלטון הכנופיות כדי לשמור על כבודה של אמריקה". כמו כן, טען כי בתקופתו, "כלכלת ארה"ב הייתה בעלת הצמיחה המהירה יותר. בתקופתי, הייצור השתפר, בניגוד למה שמתרחש עכשיו תחת הנשיא".