נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם היום (רביעי) הצהרה מיוחדת לרגל יום העצמאות ה-75 של ישראל בה בירך את ישראל והתחייב להמשך "מערכת היחסים האיתנה והמיוחדת בינינו, שמתבססת על חוסנה של הדמוקרטיה הישראלית".

"תרומה יוצאת דופן": 120 חיילים יזכו להוקרה בטקס מצטייני הנשיא
מטס יום העצמאות יצא לדרך: מתי הוא יעבור מעל הבית שלכם?

"בשם העם האמריקאי, אני שולח איחולים לעם ישראל בזמן שהוא חוגג 75 שנות עצמאות", הכריז ביידן. "כאשר הכריז דוד בן-גוריון על עצמאותה של ישראל ב-1948, הוא הכריז על הולדת מדינה "המבוססת על חופש, צדק ושלום". 11 דקות בלבד לאחר מכן הכריז הנשיא טרומן כי ארצות הברית תהיה האומה הראשונה שתכיר בממשלת ישראל".

"כיום, אנו עדיין גאים להיחשב בין הראשונים מבין חבריה ובני בריתה של ישראל. וארצות הברית מכירה בחוסנה של הדמוקרטיה הישראלית - הבסיס למערכת היחסים האיתנה והמיוחדת שלנו", הדגיש הנשיא. "כידיד ותומך לכל החיים של מדינת ישראל, פעלתי כל הקריירה שלי כדי להעמיק ולחזק את השותפות שלנו. וראיתי ממקור ראשון את היתרונות לשני העמים שלנו".

"יחד, השגנו התקדמות יוצאת דופן במדע, רפואה וטכנולוגיה שיועילו לאנשינו לדורות הבאים. המשכנו לעבוד יחד כדי ליצור מזרח תיכון משגשג, שליו ומשולב יותר. וכשותפים חזקים, אנחנו עובדים יחד כדי לבנות בריתות חדשות כדי לעמוד באתגרים של המאה ה-21 כמו שינויי אקלים ובריאות גלובלית".

"היום, כשאנו מציינים 75 שנה להקמת מדינת ישראל, אנו מאשרים מחדש את ידידותנו ומחויבותנו המתמשכת לביטחונה של ישראל. יום העצמאות שמח", סיכם הנשיא. 

אנתוני בלינקן בבית הנשיא (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אנתוני בלינקן בבית הנשיא (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

בתוך כך, גם שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן פרסם ברכה רשמית לרגל היום הלאומי של ישראל, בה הדגיש כי "מאז הקמת ישראל חלקו מדינותינו ידידות מיוחדת הנטועה באינטרסים משותפים ובערכים דמוקרטיים".

"בשם ארצות הברית של אמריקה, אני רוצה לברך את כל הישראלים לרגל יום השנה ה-75 להקמת המדינה של ישראל", פתח בלינקן. "מאז שהנשיא טרומן הכיר במדינת ישראל דקות ספורות לאחר הכרזת העצמאות הישראלית, חלקו מדינותינו ידידות מיוחדת הנטועה באינטרסים משותפים ובערכים דמוקרטיים".

"במהלך 75 השנים האחרונות, ארה"ב וישראל בנו שותפות שמתעלה על פוליטיקה ומיטיבה עם תושבי שתי המדינות. אנו רואים שבשיתוף הפעולה המדעי והטכנולוגי שלנו, בהשקעה כלכלית ובשיתוף פעולה ביטחוני, בין תחומים רבים אחרים".

"אנו נמשיך לפעול יחד לקידום שילובה של ישראל באזור, שהוא מרכזי בחזון של עתיד שליו, בטוח ומשגשג יותר עבור תושבי המזרח התיכון. כאשר אנו שואפים לקדם שלום ושגשוג באזור, אנו גם נישאר בלתי מעורערים במחויבותנו לביטחון ולדמוקרטיה של ישראל, ונשתדל לחזק עוד יותר את הקשר בן עשורים בין ארה"ב לישראל. יום העצמאות שמח".