חברת "Walt Disney Co DIS.N" הגישה היום (רביעי) תביעה נגד המושל הרפובליקני של פלורידה רון דסנטיס, בבקשה מבית המשפט לבטל את מאמצי המדינה להפעלת שליטה על פארקי השעשועים של החברה באורלנדו. התביעה מגיעה כתגובה לכך שמועצת הפיקוח בראשה עומד דסנטיס, אישרה חוות דעת משפטית שקראה לבטל הסכם שיוביל לפיתוח עתידי בסך מיליארדי דולרים של פארק השעשועים. 

יפן, קוריאה הדרומית ובריטניה: המסע של רון דה-סנטיס בדרך לישראל
המושל הפופולרי שמאיים על טראמפ: האם זה הנשיא הרפובליקני הבא?

כמו כן, דה סנטיס העביר לאחרונה חוק שביטל מספר הטבות מס לחברה. "לחברה לא נותרה ברירה אלא להגיש את התביעה כדי להגן על חברי צוות השחקנים, האורחים ושותפי הפיתוח המקומיים שלה מפני קמפיין בלתי פוסק להפעלת כוח ממשלתי נגד דיסני, כנקמה על הבעת דעה פוליטית", נמסר מטעם החברה בכתב התביעה. 

מצידו של דסנטיס לא נמסרה תגובה. העימות בין הצדדים החל בשנה שעברה, כאשר החברה מתחה ביקורת על חוק שאוסקר דיון בבתי הספר בנוגע למיניות וזהות מגדרית בבית הספר. בדיסני אף לאחרונה כנס להט"ב, כמחאה על פעולותיו של דה סנטיס. 

בסוף השנה שעברה, נבחר דה סנטיס פעם נוספת לכהונה כמושל פלורידה. כמו כן, על פי ההערכות הוא צפוי להתמודד על ראשות המפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות לנשיאות שיערכו בסוף השנה הבאה.