סערת הדלפת מסמכי הפנטגון: ג'ק דאגלס טייקסיירה, איש המשמר הלאומי של ארה"ב שהואשם בהדלפת מסמכים סודיים רבים של הפנטגון, צפוי להיות מובא מחר בפני בית המשפט הפדרלי במדינה לדיון בהארכת מעצרו. הוא נעצר לפני שבועיים ע"י ה-FBI, בביתו במסצ'וסטס והואשם בהפרת חוק הריגול.

אזרח אמריקאי שעבד בבסיס צבאי: זה החשוד בהדלפת מסמכי הפנטגון
הדלפת המסמכים מהפנטגון: טראמפ נגד ביידן - "אולי הוא אשם, צריך לחקור אותו"

החשדות שעומדים כנגדו הם הדלפת מסמכים מסווגים, כולל כאלה הנוגעים למלחמה שמתנהלת באוקראינה כבר מזה יותר משנה, לקבוצת גיימרים בה היה שותף. על פי כתב התביעה, הוא השמיד חלק מהראיות בתיק, ובעברו ישנה היסטוריה של איומים באינטרנט. בשל הטענה לאיום שהוא מהווה, הוגשה בקשה לעצור אותו עד למשפט שיתנהל בעניינו. 

רוסיה אחראית? כל מה שידוע על הדלפת הענק מהפנטגון שמסעירה את ארה"ב (רויטרס)

עוד נטען כי טייקסיירה, שגר עם אמו ואביו החורג, שמר על ארונית אקדח במרחק של שני מטרים ממיטתו, שהכיל אקדחים, רובים בריחים ורובה בסגנון צבאי עם מחסנית בעלת קיבולת גבוהה. סוכני ה-FBI מצאו במגירת השולחן שלו גם מסכת גז, תחמושת ומה שנראה כ"אביזר בסגנון משתיק קול".

כמו כן, נטען כי "ייתכן שעדיין תהיה לו גישה לשלל מידע מסווג". בנוסף, עלה חשש שטייקסיירה עלול להוות מטרה ל"מדינות לאום עוינות שיכולות להציע לו מקום מפלט ולהקל על בריחתו מארצות הברית. 

עורכי דינו התנגדו למעצרו עוד בטרם החל המשפט, והציעו ערבות בסך של 20,000 דולר על מנת שיתאפשר לו לשהות בבית אביו. הם אף טענו כי ניתן להשגיח עליו, ולמנוע ממנו להשתמש באינטרנט ללא השגחת ההורים.