שר העבודה הפלסטיני, ד"ר נסרי אבו ג'יש, התראיין היום (ראשון) לסוכנות הידיעות "פלסטין היום" והצהיר כי "הפועלים הפלסטינים היו נשארו נמצאים בחזית המאבק הלאומי ומגני הזכויות של העם הפלסטיני". לדבריו, "יש להתחשב בכך שתנאי העבודה שלהם שונים משאר הפועלים במדינות אחרות, בשל רדיפתם וניצולם על ידי ישראל, במיוחד אלו העובדים בשטחה".

בריאיון שנערך לכבוד ה-1 במאי, יום הפועלים הבין-לאומי, ציין כי כוח העבודה הפלסטיני כיום עומד על כמיליון ו-400 אלף בני אדם, כאשר 190 אלף מתוכם עובדים בשטחי מדינת ישראל. אבו ג'יש טען כי "הם נתונים לרדיפות, סחיטה באיומים, בין אם במחסומים, מהמעסיקים שלהם או באמצעות מתווכחים בהיתרי העבודה, שגובים עמלה של יותר משליש מהכנסותיהם". 

פועלים פלסטינים נכנסים לארץ (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)
פועלים פלסטינים נכנסים לארץ (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)

בהמשך, התייחס אבו ג'יש לפרוטוקול פריז, וטען כי למרות קיומו, "המעסיק הישראלי מתייחס באופן שלילי לעובדיו הפלסטינים, בעיקר הגמלאים". שר העבודה הפלסטיני הדגיש כי יש לקיים את זכויות הפועלים הפלסטינים, "באמצעות העלאת שכרם, שאינה מספיקה כדי לעמוד בצרכיהם הבסיסיים למי שמגיע לגיל פרישה". לדבריו, "משרד העבודה מבקש במהלך הימים הקרובים להחזיר את הדיאלוג החברתי הלאומי עם הביטוח הלאומי, שכן הוא מבטיח לעובד הפלסטיני במגזר הפרטי לחיות חיים הוגנים, במיוחד בגיל זקנה".

לאחר מכן, המשיך לתקוף שר העבודה הפלסטיני את ישראל, וציין כי "37 עובדים פלסטינים איבדו את חייהם בשנת 2022 במהלך עבודתם במתקנים ישראלים, בנוסף לעשרות שנפצעו. בעקבות כך הגשנו לארגוני הפועלים הבינלאומיים תלונה נגד ישראל. ההערכות של משרד העבודה מצביעות על כך שהתשלום של הפועלים הפלסטינים אצל המעסיק הישראלי מגיע ל-12 מיליארד דולר, אך המשרד מכיר הכנסות של 3 מיליארד בלבד".

בסיום, הסביר אבו ג'יש כי "נושא הפועלים מרצועת עזה והגדה המערבית עומד בראש סדר העדיפויות של המשרד", והצביע כל כך שמשרדו פועל באופן מלא לפתור את הסוגיות הפוליטיות כדי לסייג בפתרון הבעיות הכלכליות של הפועלים. לפי נתוני משרד העבודה בעזה, שיעור האבטלה ברצועה עומד על 45%, כשמספר דורשי העבודה עומד על 250 אלף, מתוכם כ-140,480 מובטלים.