העיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל" חשף היום (ראשון) את יומניו האישיים של איש עסקים ועבריין המין ג'פרי אפשטיין, ששם קץ לחייו בתא המעצר בחודש אוגוסט 2019. בין היתר, נחשפו גם פרטים מעניינים על הפגישות שערך עמו ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק.

על פי הפרטים שנחשפו, ראש הממשלה לשעבר ברק נפגש עם אפשטיין מספר פעמים, כשאחת הפגישות התקיימה כבר ב-2013. עוד נחשף, כי פגישה נוספת התקיימה שנתיים מאוחר יותר, בשנת 2015, ובה השתתף גם ההיסטוריון היהודי, נעם חומסקי, הידוע בדעותיו החריפות כנגד ישראל. חומסקי טען כי אפשטיין ארגן את הפגישה כדי "לדון במדיניותה של ישראל בכל הנוגע לסוגיות הפלסטיניות ולזירה הבינלאומית". אפשטיין ארגן פגישות נוספות עם חומסקי גם שנה לאחר מכן, כשהאחרון שימש כפרופסור ב-MIT.

עוד נחשף בעיתון האמריקאי, כי ראש ה-CIA, ויליאם ברנס, קיים שלוש פגישות עם אפשטיין ב-2014, כשהיה סגן שר החוץ. השניים נפגשו לראשונה בוושינגטון, ואחר כך ביקר ברנס בביתו של אפשטיין במנהטן. בנוסף, קתרין רומלר, היועצת המשפטית לשעבר של הבית הלבן בתקופת ממשל אובאמה, קיימה עשרות פגישות עם אפשטיין בשנים שלאחר סיום תפקידה. אפשטיין אף תכנן לצרף אותה לטיול לפריז ב-2015, ולביקור באי הפרטי שלו בשנת 2017.

כזכור, לאחר שאפשטיין שם קץ לחייו בתא המעצר, התייחס לכך אהוד ברק, ואמר כי "לא רווח לי. אני חושב ביום הזה קודם כל על הקורבנות שנושאות איתן את המחיר של הדברים המזעזעים שהוא עשה". לדבריו, "כמו הרבה אנשים מכובדים בארה"ב ששמענו עליהם, אני בדיעבד מעדיף שהקשר הזה לא היה נוצר בכלל".

עוד הוסיף ברק: "מרגע שנחשפו הדברים האלה בחודשים האחרונים הקשר הזה נותק מיד. מכל הדברים שאני קשור בהם לא היה בדל עבירה. אפילו לא הייתה התנהגות שנפל בה פגם".