אריאל מוזיקנט, נשיא הקונגרס היהודי האירופאי, ביקר היום (ראשון) את מדיניות הממשלה בנוגע ליהדות התפוצות. בריאיון לג'רוזלם פוסט לרגל ביקורו בישראל אמר כי "הממשלה הישראלית לא מעוניינת בדיאלוג עם יהודי התפוצות".

לדבריו, קהילות יהדות התפוצות באירופה ובארצות הברית נמצאות בסכנת התפרקות. "הנתונים שלנו מראים שבתוך שלושה עד ארבעה עשורים מחצית הקהילות היהודיות בתפוצות יתפרקו", אמר. "יהודים עוד יחיו בערים, אבל התשתיות הקהילתיות יישחקו ללא תמיכה מצד ישראל".

מוזיקנט סיפר בריאיון כי פניותיו אל ממשלת ישראל נענות בחוסר עניין וזלזול. "כשאני פונה לנציגי השלטון אומרים לי 'תעשה עלייה ואז נוכל לדבר'", אמר. "כולם מדברים על אנטישמיות, אבל אף אחד לא לוקח בחשבון את החשיבות של חינוך יהודי, ואת השחיקה בתחושת ההשתייכות לעם היהודי".

לצורך שיקום התשתיות, אומר מוזיקנט, יש צורך בתקציב של מאות מיליוני יורו שיועברו לחינוך יהודי, הכשרת רבנים וסיורים של נוער אירופאי בישראל. "הצלחנו לשכנע את האיחוד האירופאי בחשיבות שימור הקהילות היהודיות ולגייס תקציבים", אמר. "אך לא מממשלת ישראל. במשך 125 שנה יהדות התפוצות תמכה בישראל, הגיעה העת שהיוצרות יתהפכו".