נשיא איראן איברהים ראיסי נחת הבוקר (רביעי) בדמשק, בירת סוריה, לביקור בן יומיים, בהזמנתו של הנשיא בשאר אסד. מדובר בביקור ראשון של נשיא הרפובליקה האסלאמית במדינה, מאז שפרצה מלחמה האזרחית בשנת 2011. הביקור האחרון נערך על ידי הנשיא לשעבר, מחמוד אחמדינג'ד בשנת 2010.

לפני הגעתו לבירה הסורית, הצהיר ראיסי כי "ברור לכולם שסוריה זכאית לריבונות ושלמות טריטוריאלית על כל חלקיה". כמו כן, הביע תקווה שהביקור יהווה ציון דרך בפיתוח היחסים בין המדינות. לדבריו, "הארגונים שיצרו האמריקאים, כמו דאעש ואחרים, שפכו דם, ביצעו פשעים רבים ויצרו כאוס באזור. סיעות ההתנגדות, העם הסורי, הנשיא אסד וממשלת סוריה, הוכיחו שהם איתנים מול המתקפות הללו". עוד הדגיש ראיסי כי "להתנגדות וחיזבאללה, וכן ליועצים האיראנים והשהיד קאסם סולימאני, היה תפקיד יוצא דופן בשמירה על ביטחון האזור".

נשיא איראן בביקור מדיני בדמשק (צילום: Handout via REUTERS)
נשיא איראן בביקור מדיני בדמשק (צילום: Handout via REUTERS)

נשיא סוריה בשר אסד ונשיא איראן איברהים ראיסי (צילום: Handout via REUTERS)
נשיא סוריה בשר אסד ונשיא איראן איברהים ראיסי (צילום: Handout via REUTERS)

בתוך כך, רשת "אל-מיאדין" דיווחה כי הנשיא האיראני יגיע לביקור בארמון הנשיאות בדמשק, ויקיים פגישה עם הנשיא אסד. על פי הדיווח בערוץ הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, "הנשיא האיראני יקיים פגישות רבות במהלך ביקורו במדינה, וכן יצהיר על השקעות ופיתוחים בסוריה, על מנת שתחזור ליציבות".

במהלך הביקור, ידונו שני הנשיאים והמשלחות של שתי המדינות, על חיזוק היחסים הדיפלומטיים והרחבת שיתוף הפעולה הכלכלי. ראיסי גם עתיד להשתתף בפגישה משותפת עם אנשי עסקים סורים ואיראנים, ייפגש עם אזרחים איראניים ויבקר באתרים דתיים בסוריה. העיתון הסורי "אל-וטן" ציטט מקורות "יודעי דבר", שמסרו כי "הביקור יהיה עד לחתימה על מספר רב של הסכמי שיתופי פעלה ומזכרי הבנות בהיבטים שונים, במיוחד בתחום האנרגיה והחשמל".