הצי החמישי של ארצות הברית הודיע היום (רביעי) כי משמרות המהפכה של איראן לכדו מכלית נפץ במימי המפץ. על פי הצי שבסיסו בבחריין הסמוכה, חיל הים של משמרות המהפכה לכד את מכלית הנפט, כשעליה מתנוסס דגל פנמה, בזמן שחצתה את מצר הורמוז. 

בתיעוד שפרסם הצי הימי האמריקאי, נכתב כי "כתריסר לוחמים במשמרות המהפכה עלו על מכלית הנפט "niovi" במאי 2023, כשהיא שטה במצר הורמוז, ואילצו את הספינה לשנות את מסלולה לכיוון המים הטריטוריאליים של איראן".

לכידת המכלית על ידי משמרות המהפכה האיראניים. צילום: חיל הים האמריקאי

בשבוע שעבר הודיע הפיקוד המרכזי של הצי האמריקאי, כי איראן לכדה מכלית נפט במים הבינלאומיים במפרץ עומאן, תחת דגל של איי מרשל. לפי דיווח, חיל הים של משמרות המהפכה, הוא זה שהשתלט על המכלית. בהודעה של הצי אמריקאי נכתב כי "המכלית "Advantage Sweet" ששטה במפרץ עומאן תחת הדגל של איי מרשל נלכדה על ידי אנשי הצי האיראני. מכלית הנפט פרסמה קריאת מצוקה בעת שנתפסה. הצי החמישי של צבא ארה"ב עוקב אחר המצב".

כזכור, איראן לכדה שתי מכליות יוונית במצר הורמוז ב-2022, ושתי מכליות בריטיות ב-2019. שתיהן התרחשו בעקבות לכידת כלי שיט איראניים על ידי יוון ובריטניה מוקדם יותר. מרכז פיקוד של צבא ארה"ב הטיל את האשמה על חיל הים של משמרות המהפכה, אך עדכן מאוחר יותר, כי הפעולה נעשתה על ידי הצי הסדיר של איראן.