טבח בסרביה: נער בן 14 פתח הבוקר (רביעי) באש בבית ספר בבלגרד, ורצח שמונה תלמידים ואת המאבטח. כמו כן, משרד הפנים מסר כי הנער פצע קשה את מורתו, ופצע כמה תלמידים נוספים, כאשר חלקם מאושפזים בבית החולים.

התקשורת המקומית מסרה כי מסע הירי בבית הספר החל בסביבות השעה 8:40 בבוקר, בבית הספר היסודי "ולדיסלב ריבניקאר", בשכונה יוקרתית בעיר הבירה. מפרטי האירוע עולה כי הנער השתמש באקדח השייך לאביו, וירה תחילה במורה, ומיד אחר מכן גם ירה לעבר תלמידים אחרים שברחו והסתתרו מתחת לשולחנות. 

בית הספר הסרבי בו אירע אירוע הירי  (צילום: REUTERS/Djordje Kojadinovic)
בית הספר הסרבי בו אירע אירוע הירי (צילום: REUTERS/Djordje Kojadinovic)

אחד ההורים שבתו לומדת בבית הספר, שוחח עם תחנת טלוויזיה מקומית, וסיפר כי הירי החל בשיעור היסטוריה, ומיהר להגיע לבית הספר כששמע על האירוע. בתו ספרה, כי היורה היה "ילד שקט ותמיד טוב". נערה נוספת שלמדה בבית הספר, סיפרה כי "ראיתי ילדים בורחים מבית הספר, צורחים, ההורים היו בפאניקה, מאוחר יותר שמעתי שלוש יריות. 

אירועי ירי המוני הם דבר נדיר בסרביה, שבה חוקים נוקשים בכל הנוגע לכלי נשק, אך על פי ההערכות, נשארו במדינה מאות אלפי כלי נשק לא חוקיים מאז המלחמה שאירעה בשנות ה-90. אירוע הירי ההמוני האחרון שאירע במדינה בשנת 2013, איש צבא לשעבר ירה והרג 13 בני אדם.