מלחמת רוסיה-אוקראינה: נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הוזהר היום (רביעי) כי אם יגיע לפסגת BRICS בדרום אפריקה בחודש אוגוסט הקרוב, הוא עלול להיעצר. זאת, לאחר שבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג הוציא בחודש שעבר צו מעצר נגדו בגין פשעי מלחמה באוקראינה.

כאמור, בית הדין הבין-לאומי הוציא את צו המעצר, לאחר כשנה מאז שהחלה המלחמה העקובה מדם באוקראינה. בהצהרת בית המשפט נמסר, כי "פוטין אחראי לפשעי מלחמה וגירוש בלתי חוקי של ילדים והעברתם מאזורים כבושים באוקראינה לפדרציה הרוסית". מוסקבה הכחישה בעבר רבות את ההאשמות לפיהן כוחותיה ביצעו פשעי מלחמה במהלך הפלישה לאוקראינה, ולאחר הוצאת צו המעצר, משרד החוץ של רוסיה הודיע: "לצו המעצר נגד פוטין אין שום משמעות".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בית הדין הבינלאומי בהאג (צילום: רויטרס)
בית הדין הבינלאומי בהאג (צילום: רויטרס)

מנגד, ראש הסגל של נשיא אוקראינה התייחס לצו המעצר שהוצא נגד הנשיא הרוסי, ואמר כי "צו המעצר נגד פוטין הוא רק ההתחלה". בית הדין בהאג הוציא צו מעצר גם נגד מריה אלכסייבנה לבובה-בלובה, הנציבה לזכויות ילדים בלשכת נשיא הפדרציה הרוסית, בגין האשמות דומות. 

בתוך כך, רוסיה דחתה היום את ההערכות בקרב הבית הלבן והמודיעין האמריקאי, כי הצבא הרוסי ספג 100 אלף נפגעים, בהם 20 אלף הרוגים, בחצי השנה האחרונה בלבד. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב מסר כי "לוושינטון פשוט אין את האפשרות לנקוב במספרים הנכונים". במקביל, נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הצהיר כי ארצו יחד עם בעלות בריתה, מכינות חבילת סנקציות גדולה כנגד רוסיה. לדבריו, "אנו אוקבים במקרוב אחר האופן שבו רוסיה מנסה לעקוף את הסנקציות, מתעדים הכל, ועובדים יחד עם השותפות כדי לחסום את האפשרות הזו. אנו מכינים חבילת סנקציות רצינית, וההחלטה על כך תתקבל בקרוב".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)
מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)

כאמור, מוקדם יותר השבוע, טענו בבית הלבן כי בחצי השנה האחרונה נהרגו בשורות הצבא הרוסי כ-20 אלף חיילים.  מהנתונים, אותם הציג דובר הביתה הלבן ג'ון קירבי, עולה כי לפחות 10,000 מבין ההרוגים הינם לוחמי קבוצת וגנר. בהתייחס לכך אמר דובר הבית הלבן כי "רוב שכירי החרב של וגנר הם אסירים רוסים שנזרקו לתוך הלחימה בבאחמוט ללא הכשרה מספקת, מנהיגות קרבית או כל תחושת פיקוד ושליטה ארגונית".

"הניסיון של רוסיה להוציא מתקפה חורפית בדונבאס, בעיקר דרך בחמוט, נכשל", קבע קירבי, שציין בנוסף כי ההישגים של הצבא הרוסי גבו ממנו "מחיר איום ונורא". קירבי, שטען כי מדובר ב"מספרים מדהימים", גרס בנוסף כי רוסיה "מיצתה את המאגרים הצבאיים והכוחות המזוינים שלה".