צעד ראשון לקראת מתקפת הנגד האוקראינית? סוכנות הידיעות הרוסית "ריה" דיווחה היום (רביעי) כי אוקראינה ניסתה לפגוע במעונו של הנשיא, ולדימיר פוטין, בקרמלין באמצעות מתקפת רחפנים. על פי הודעת הקרמלין, "שני כלי טיס בלתי מאוישים כוונו לעבר הקרמלין, כתוצאה מפעולות הצבא והשירותים המיוחדים, תוך שימוש במכ"ם, הצלחנו ליירט אותם. הנשיא לא נפגע, ולא הייתה כל השפעה על לוח הזמנים שלו".

כמו כן, הקרמלין מסר כי הוא רואה בפעולה סוג כטרור וניסיון להתנקש בנשיא הרוסי, ערב יום הניצחון של הצבא האדום על גרמניה הנאצית ב-9 במאי. על פי ההודעה, "הצד הרוסי שומר לעצמו את הזכות לנקוט בתגובה, היכן ומתי שימצא לנכון".

בתוך כך, דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר כי "רוסיה מודעת לכך שאוקראינה עומדת מאחורי מספר מתקפות טרור בשטח רוסיה וכי קייב תמשיך בפעולות אלו. השירותים המיוחדים עושים הכל כדי להבטיח את הביטחון". לדבריו, "קייב תמשיך בקו שלה, אך המבצע הצבאי המיוחד ימשיך במטרתו לחסל באופן מוחלט את הקיצוניים המאיימים על ארצנו".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מוקדם יותר היום, ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סוביאנין, הכריז כי על איסור הטסת כלי טיס בלתי מאוישים בשטח העיר. לדבריו, "החלטנו לאסור על הטסת כטב"מים, למעט כלי הטיס המשמשים את הרשויות במדינה, ומעתה הדבר יחשב כעבירה על החוק, והעובר עליה מסתכן בעבירה פלילית".

הקרמלין (צילום: NATALIA KOLESNIKOVA/AFP via Getty Images)
הקרמלין (צילום: NATALIA KOLESNIKOVA/AFP via Getty Images)

הדיווח ברוסיה מגיע כמה ימים לאחר שמל"ט פגע במתקן לאחסון דלק בנמל סבסטופול, אשר ממוקמת לחופי הים שחור בחצי האי קרים. לטענת הרוסים, כלי טיס בלתי מאויש הצליח לפגוע במאגר הדלק, וכי מל"ט אחד נוסף הופל וחלקיו נמצאו בחוף הים, בסמוך לנמל. במקביל, פקידי מודיעין בצבא האוקראיני, העריכו כי יותר מעשרה טנקים ומעל 40 אלף טון דלק, המיועדים לשימוש רוסי, הושמדו במתקפה.

איש המודיעין, אנדריי יוסוב, אמנם לא הודה במפורש כי אוקראינה אחראית לפיצוץ, אך אמר כי "הפיצץ הוא עונש מאלוהים", על התקיפות שביצעה רוסיה. עוד הוסיף כי "העונש יהיה ארוך טווח, עדיף לכל תושבי קרים  הכבושה לא להיות ליד מתקנים צבאיים וכאלו שמספקים צרכים לצבא הרוסי".