חבר המושבעים בוושינגטון שבארצות הברית, קבעו היום (חמישי) כי ארבעה חברי הימין הקיצוני "הנערים הגאים" נמצאו אשמים בהמרדה, שיבוש הליכה חקירה והרס רכוש ממשלתי, בגין השתתפותם באירועי הקפיטול ב-6 בינואר 2021. התובע במשפט ציין כי "'הנערים הגאים' היו 'הצבא של דונלד טראמפ'". 

"ההיסטוריה תשפוט אותו": פנס בביקורת על התנהלות טראמפ במהומות הקפיטול
טראמפ מנע מכוחות להגיע להדוף את המפגינים בקפיטול? עדויות דרמטיות נחשפות

בית המשפט הרשיע בין היתר את המנהיג של הקבוצה, אנריקה טאריו, למרות שלא היה בוושינגטון ב-6 בינואר 2021. לפי כתב האישום, טאריו עזר ליצור מבנה פיקוד בתוך הארגון לקראת אירועי הקפיטול. נמצא כי הוא שלח הודעות טקסט שמצביעות על כך שהתכונן ל"מהפכה", וכן נמצאו אצלו מסמכים על תוכנית לכיבוש כמה "מבנים מכריעים" בוושינגטון, כולל בנייני משרדים של בית הנבחרים והסנאט.

במהלך המשפט, תוך שימוש בהודעות וסרטונים שפורסמו על ידי הנאשמים וחברים אחרים בקבוצה, התובעים סיפרו כי "הנערים הגאים" היללו את שקריו של טראמפ על בחירות 2020, והחלו לקרוא לאלימות ולמהפכה נגד אותם "מבנים מכריעים" ונגד ביידן.

למעשה, חברי הקבוצה ראו בביידן ואחרים במפלגה הדמוקרטית איום על המדינה, ומסתבר כי החברי הקבוצה שלחו זה לזה הודעות על הצורך ב"מלחמה", "מהפכה" ו"כיתות יורים לדמוקרטים".