שמונה חודשים אחרי שירש את אמו, המלכה אליזבת השנייה, על כס המלוכה, ובדיוק 70 שנה אחרי הטקס הקודם, יתקיים מחר בצהריים טקס ההכתרה הרשמי של מלך בריטניה, צ'רלס השלישי, ושל רעייתו, המלכה קמילה, בכנסיית ווסטמינסטר בלונדון. האירוע ילווה במצעד חגיגי במרכז העיר, שלפי ההערכות צפוי להתקיים תחת גשם.  

המלך צ'רלס והמלכה קמילה יעשו את דרכם מארמון בקינגהם בכרכרה המלכותית החדשה ביותר, שבה נעשה שימוש לראשונה כאשר המלכה אליזבת השנייה נסעה לפתיחת מושב הפרלמנט ב־2014. הם יעברו לאורך השדרה הראשית (המול), דרך כיכר טרפלגר ורחוב דאונינג, ולאחר מכן יגיעו לכנסיית ווסטמינסטר, כאשר 200 אנשי צבא ילוו אותם.  

הטקס יכלול הכרה של האצילים בזכותו של המלך לכתר, ולאחר מכן יישבע צ'רלס שישלוט על כל נתיניו בהתאם לחוקים ולמנהגים. אז יגיע רגע השיא, שבו הארכיבישוף מקנטרברי ימשח את צ'רלס בשמן, ברוח הכתרת מלכי ישראל הראשונים בתקופת התנ"ך. אירוע המשיחה יתקיים מאחורי פרגוד בשל קדושתו, וצ'רלס יישב על כס אדוארד הקדוש.  

לאחר מכן צ'רלס יעטה גלימת זהב ויקבל את תכשיטי הכתר, כולל כתר אדוארד הקדוש שנוצר בשנת 1661. יורש העצר, הנסיך וויליאם, יישבע לו אמונים, ולאחר מכן יקרא הארכיבישוף לכל הנתינים ברחבי בריטניה והעולם להישבע למלך, אחרי שעד כה רק האצילים נקראו לעשות זאת. הטקס מחר גם יעניק ייצוג רחב יותר למגזרים שונים בחברה, כולל נשים ובני מיעוטים.  

אחרי שגם קמילה תימשח למלכה, הפעם באופן גלוי, יעבור המלך צ'רלס לקפלת אדוארד הקדוש כדי להחליף את בגדי הטקס. לפני שייצאו מהכנסייה, יקבל המלך את ברכותיהם של נציגי הדתות השונות, ובהם הרב אפרים מירביס, שיגיע לאירוע ברגל בשל יום השבת.  

עם תום האירוע בכנסייה, יעשו המלך והמלכה את דרכם חזרה לארמון, הפעם בכרכרה המוזהבת, בת 260 שנה, ששימשה גם לטקס ההכתרה ב־1953. קרוב ל־4,000 חיילים ילוו את המצעד, ולאחריו יגיעו בני המשפחה למרפסת הארמון כדי לנופף להמונים. בשל התחזית לגשם, עדיין לא ברור אם יתקיים מטס של חיל האוויר המלכותי.  

כ־2,300 אורחים יהיו נוכחים בטקס בכנסייה, ועיניים רבות יהיו נשואות לעבר הנסיך הארי, שישתתף במעמד ללא רעייתו מייגן מרקל.
כמו כן, ינכחו כמאה ראשי מדינות, כולל הנשיא יצחק הרצוג, נשיאי צרפת, גרמניה ואיטליה, ראשי הממשלות של 15 מדינות חבר העמים ובני מלוכה מרחבי העולם. רוסיה, איראן, סוריה ובלארוס הן בין המדינות שנציגיהן לא הוזמנו.