רוסיה הצליחה לסכל במהלך החודשים האחרונים ניסיונות תפעול רבים של מערכות רקטות ניידות מתוצרת ארה"ב באוקראינה, כך פורסם היום (שישי) ברשת CNN. על פי הפרסום, הסיכולים בוצעו באמצעות משבשים אלקטרוניים, שהובילו לרקטות רבות להחטיא את מטרותיהן. 

"מוות חסר טעם": מפקד כוח ואגנר תוקף את הקרמלין ומעביר איום מפורש
"הדרך היחידה לעצור את מתקפת הנגד האוקראינית": רוסיה תשתמש בנשק גרעיני?

פקידי צבא אוקראינים, בסיוע ארה"ב, נאלצו להמציא מגוון דרכים לעקיפת הבעיה מבחינתם. לאחר מאמצים רבים, האוקראינים מצאו לאחרונה מספר דרכים לייעל את תפעול המערכת, ובכך להתמודד בצורה טובה יותר עם ניסיונות הסיכול מהצד הרוסי, כך מסרו גורמים אמריקאים, בריטיים ואוקראינים.

כוחות צבא אוקראינה נלחמים ברוסיה (צילום: רויטרס)

"זהו משחק מתמיד של חתול ועכבר, של מציאת אמצעי נגד לשיבוש", ציין גורם בפנטגון. הנושא מקבל חשיבות רבה אף יותר, לאחר הטענות משני הצדדים כי בתקופה הקרובה צפויה מתקפת נגד משמעותית של האוקראינים. 

מוקדם יותר, יבגני פריגוז'ין, העומד בראש קבוצת ואגנר, שלח מסר מאיים לכיוון הקרמלין, לפיו יוציא את כוחותיו מהעיר בחמוט שבמזרחי אוקראינה, זאת בטענה למחסור חמור ומתמשך בתחמושת בשדה הקרב. פריגוז'ין שלח את האיום באמצעות סרטון חריג שצילם, במהלכו הוא מתהלך בין גופות של חלק מכוחותיו שנהרגו במהלך הקרבות. 

"איפה התחמושת? חסרה לנו 70% מהתחמושת הדרושה", אמר במהלך הסרטון. בשלב מסוים האיר פריגוז'ין עם פנס על גופות החיילים, וטען כי הם נהרגו במהלך יום לחימה אחד בלבד.