לכל מצלמות הטלוויזיה, הצלמים וההמונים, יש רגע שהם מעולם לא ראו, רגע אחד בהכתרה שלא שודר ברחבי העולם. זהו הרגע בו המלך נמשח בשמן קדוש על ידי הארכיבישוף. רגע זה נחשב לחלק הקדוש ביותר בשירות ולא שודר בטלוויזיה בשנת 1953.

"אלוהים ישמור על המלך": צ'ארלס השלישי הוכתר רשמית למלך בריטניה

היום, הרגע הזה בטקס הוסתר על ידי מסך רקום, שעוצב על ידי האיקונוגרף איידן הארט ונוצר באמצעות רקמה ידנית ודיגיטלית, בניהול בית הספר המלכותי של עבודת רקמה. מאחורי המסך התלת צדדי, הדיקן מווסטמינסטר שפך שמן קדוש מהאמפולה, בקבוק בצורת נשר זהב, על כפית ההכתרה המוזהבת לפני שהארכיבישוף מקנטרברי משח את צ'ארלס על ידיו, חזהו וראשו בשמן זית שהופק מזיתים שמקורם בהר הזיתים בירושלים.

מסך ההסתרה הרקום בטקס ההכרתה של המלך צ'ארלס השלישי (צילום: Victoria Jones/Pool via REUTERS)
מסך ההסתרה הרקום בטקס ההכרתה של המלך צ'ארלס השלישי (צילום: Victoria Jones/Pool via REUTERS)

הארכיבישוף ג'סטין וולבי והמלך צ'ארלס השלישי (צילום: Andrew Matthews/Pool via REUTERS)
הארכיבישוף ג'סטין וולבי והמלך צ'ארלס השלישי (צילום: Andrew Matthews/Pool via REUTERS)

כמו כל דבר אחר בהכתרה, המסך עצמו עמוס בסמליות. העיצוב המרכזי שלו לובש צורה של עץ, שמציג את שמות כל 56 מדינות חבר העמים על העלים, כאשר הצופן של המלך בבסיס העץ "המייצג את הריבון כמשרת בני עמם", אמר דובר ארמון בקינגהאם. אנשי שירות ממחלקת משק הבית, חלק מהצבא הבריטי האחראי על מתן טקסים ותפקידים ציבוריים של המדינה החזיקו את המסך והסתירו את הרגע הקדוש.

מי שמתעניין רבות בבית המלוכה הבריטי יודע כי טקסי ההכתרה מלאים במסורות ומנהגים עתיקים. הפעם, בטקס הכתרתו של צ'ארלס השלישי למלך, לצד המנהגים העתיקים, הפתיעו אותנו מנהגים חדשים, שמסמלים על שלטון חדש במדינה.

ראשון, הפתיע אותנו המלך צ'ארלס, אשר קרא תפילה בקול במהלך ההכתרה. זו הייתה הפעם הראשונה שמלך מתפלל בקול במהלך הכתרתו. בנוסף, "מקהלת התרומות" היא מקהלת גוספל שנבחרה באופן ידני להשתתף היום (שבת) בטקס הכתרת המלך צ'ארלס השלישי. להקת ה​​גוספל הופיעה בעבר גם בחתונה של הנסיך הארי ורעייתו מייגן.

וינטג' מלכותי

בעבר, המלכים נהגו ללבוש גלימות חדשות להכתרתם. עם זאת, זו לא הבחירה בה בחר המלך החדש, וזה ללא ספק משקף את ההתחלה החדשה של שלטון חדש בבריטניה. צ'ארלס שבר את המסורת הזו "מטעמי קיימות ויעילות," ונבחר ללבוש גלימות הכתרה ואביזרים שנלבשו על ידי המלך ג'ורג' הרביעי ב-1821, ג'ורג' החמישי ב-1911, ג'ורג' השישי ב-1937, ואמו ב-1953.

המלך צ'ארלס השלישי ורעייתו קמילה (צילום: Yui Mok/Pool via REUTERS)
המלך צ'ארלס השלישי ורעייתו קמילה (צילום: Yui Mok/Pool via REUTERS)

הגלימות המלכותיות נוצרו על ידי אדה ורייבנסקרופט, הרוקמים של בית הספר המלכותי לעבודות רקמה, ומומחים נוספים במהלך שעות הכנה אינסופיות. קמילה, לעומת זאת, הופיעה בגלימות חדשות שנוצרו במיוחד עבורה.