מלחמת רוסיה-אוקראינה: הבעיות של מוסקבה בשדה הקרב באוקראינה נמשכות, כשאמש יבגני פריגוז'ין, מי שעומד בראש מיליציית שכירי החרב "כוח וגנר" איים כי לוחמיו ינטשו את הקרב בבאחמוט. עם זאת היום (שבת) בעל בריתו של הנשיא פוטין, רמזן קדירוב, מי שמשמש כנשיא צ'צ'ניה, הצהיר כי ישלח את לוחמיו לבאחמוט, במקום לוחמיו של פריגוז'ין.

קדירוב פרסם הצהרה באפליקציית המסרים "טלגרם" ושלח מסר למשרד ההגנה הרוסי. נשיא צ'צ'ניה דרש מהפיקוד הבכיר במוסקבה להיענות להאשמות שהטיח פריגוז'ין, כי משרד ההגנה לא סיפק ללוחמיו נשק ותחמושת, וסיפר כי גם יחידות צ'צ'ניות שלחמו במריופול, התמודדו לא אחת, עם בעיות דומות. קדירוב סיפר כי "התקשרתי באופן אישי למוסקבה, שוחחתי עם המפקדים הממונים, בשיחה הראשונה זה לא עבד, אך לאחר כחודש הבעיה נפתרה".

לחימה בסמוך לעיר באחמוט באוקראינה (צילום: רויטרס)
לחימה בסמוך לעיר באחמוט באוקראינה (צילום: רויטרס)

צבא אוקראינה בסמוך לעיר באחמוט (צילום: רויטרס)
צבא אוקראינה בסמוך לעיר באחמוט (צילום: רויטרס)

יחד עם זאת, המנהיג הצ'צ'ני נזף בפריגוז'ין על כך שהצטלם לצד גופות חייליו, ואמר כי "צילום גופות החברים המתים על מנת לעורר סערה ציבורית הוא שגוי, אין צורף לעשות זאת שוב לעולם". עוד ציין קדירוב, כי "יחידות צ'צ'ניות לחמו לצד לוחמי כוח וגנר באזורים הקשים ביותר באוקראינה, אם לוחמי וגנר ינטשו את הקרוב, החיילים שלנו ימלאו את מקומם. אם התרחיש הזה עדיין קיים, לוחמינו מוכנים לכבוש את באחמוט בתוך שעות". 

בתוך כך, אנליסטים פוליטים הסבירו כי ההצהרה של קדירוב לא באה בהפתעה. לטענתם, קדירוב רוצה להוכיח כי הוא להוט לרצות את אדונו במוסקבה, ולדימיר פוטין. עם זאת, האנליסטים העלו תהייה, מדוע הלוחמים הצ'צ'ניים לא היו מעורבים עד כה בקרב בבאחמוט? כמו כן, ציינו כי ההצהרה של קדירוב, מוכיחה גם כי הצבא הרוסי חסר סיכוי, ללא כל סיוע חיצוני.

כאמור, אמש, יבגני פריגוז'ין שלח מסר מאיים לכיוון הקרמלין, לפיו יוציא את כוחותיו מהעיר בחמוט שבמזרחי אוקראינה, זאת בטענה למחסור חמור ומתמשך בתחמושת בשדה הקרב. פריגוז'ין שלח את האיום באמצעות סרטון חריג שצילם, במהלכו הוא מתהלך בין גופות של חלק מכוחותיו שנהרגו במהלך הקרבות. "איפה התחמושת? חסרה לנו 70% מהתחמושת הדרושה", אמר במהלך הסרטון. בשלב מסוים האיר פריגוז'ין עם פנס על גופות החיילים, וטען כי הם נהרגו במהלך יום לחימה אחד בלבד.