פוטין התקפל? ראש קבוצת שכירי החרב "כוח וגנר", יבגני פריגוז'ין, פרסם היום (ראשון) הודעה מוקלטת בטלגרם ובה סיפר כי לוחמיו יקבלו "כמות מספקת של תחמושת וכלי נשק כדי להמשיך בלחימה בבאחמוט". זאת, לאחר הביקורת שהפנה לכיוונו של הנשיא הרוסי ומשרד ההגנה, ואיים כי לוחמיו ינטשו את המערכה בעיר האוקראינית.

הקבוצה הסמי-צבאית מובילה בחודשים האחרונים את המתקפה הרוסית על העיר באחמוט, הממוקמת בחלקו הצפוני של מחוז דונצק שבמזרח אוקראינה, וגררה אבדות כבדות משני הצדדים. פריגוז'ין הקפיד להעביר ביקורת פומבית על פוטין ועל בכירי הצבא הרוסי מספר פעמים, כשהוא טוען כי משרד ההגנה עוצר בכוונה את אספקת הנשק ללוחמיו. כמו כן, פריגוז'ין, מי שנחשב למקורב לנשיא הרוסי, האשים את מפקדי הצבא בבגידה, ובניסיון להרוס את המיליציה. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יבגני פריגוז'ין לצד לוחמי כוח וגנר (צילום: רויטרס)
יבגני פריגוז'ין לצד לוחמי כוח וגנר (צילום: רויטרס)

בתוך כך, לאחר ההודעה כי משרד ההגנה הרוסי יספק שוב נשק ללוחמיו, הצהיר פריגוז'ין, כי "החיילים נמצאים בכוננות ואנו רק מחכים לפקודות". לדבריו, "התחלנו כבר לפתח שוב את אסטרטגיית הפעולה שלנו מול משרד ההגנה. אנחנו פטריוטים ונמשיך להילחם בבאחמוט, עד המחסנית האחרונה".

אמש, לאחר ההודעה של פריגוז'ין, בעל בריתו של הנשיא פוטין, רמזן קדירוב, מי שמשמש כנשיא צ'צ'ניה, הצהיר כי ישלח את לוחמיו לבאחמוט, במקום לוחמיו של פריגוז'ין. בהודעה שפרסם בטלגרם דרש מהפיקוד הבכיר במוסקבה להיענות להאשמות שהטיח פריגוז'ין, כי משרד ההגנה לא סיפק ללוחמיו נשק ותחמושת, וסיפר כי גם יחידות צ'צ'ניות שלחמו במריופול, התמודדו לא אחת, עם בעיות דומות. קדירוב סיפר כי "התקשרתי באופן אישי למוסקבה, שוחחתי עם המפקדים הממונים, בשיחה הראשונה זה לא עבד, אך לאחר כחודש הבעיה נפתרה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

יחד עם זאת, המנהיג הצ'צ'ני נזף בפריגוז'ין על כך שהצטלם לצד גופות חייליו, ואמר כי "צילום גופות החברים המתים על מנת לעורר סערה ציבורית הוא שגוי, אין צורף לעשות זאת שוב לעולם". עוד ציין קדירוב, כי "יחידות צ'צ'ניות לחמו לצד לוחמי כוח וגנר באזורים הקשים ביותר באוקראינה, אם לוחמי וגנר ינטשו את הקרוב, החיילים שלנו ימלאו את מקומם. אם התרחיש הזה עדיין קיים, לוחמינו מוכנים לכבוש את באחמוט בתוך שעות".