כוח משימה מיוחד שהוקם בקליפורניה המליץ למדינה באופן רשמי, להעניק פיצויים של מיליארדי דולרים לתושבים שחורים שסבלו משנים ארוכות של אפליה וגזענות. כוח המשימה ערך פגישה פומבית בעיר אוקלנד, שם הוקמה מפלגת "הפנתרים השחורים" ב-1966 אשר תבעה שינוי חברתי במדינה, והצביע על שורה של המלצות שיישלחו למחוקקים של המדינה. הפאנל בן תשעה החברים, קרא גם למדינה להתנצל רשמית בפני הקהילה השחורה.

אחת הנציגות בכוח המשימה אמרה כי "הפיצויים אינם רק מוצדקים מבחינה מוסרית, אלא יש לה פוטנציאל לטפל בפערים ובאי השוויון הגזעי שמתחולל במשך שנים ארוכות". המלצת הפאנל היא לחלק את התשלומים לפי "סוג האפליה", שכל תושב עבר. כך לממשל, תושב בן הקהילה שנפגע כלקוח בבנק, יקבל 3,366 דולר, עבור כל שנה שבו חי בקליפורניה, מתחילת שנות ה-30 עד סוף שנות ה-70. במקביל, תושבים שחורים שנפגעו משיטור יתר, יכולים לקבל כ-2,352 דולר, עבור כל שנה שחיו בין 1970 ל-2020, בסכום שיכול להגיע עד 115 אלף דולר.

הפגנת תמיכה בקהילה האפרו-אמריקאית לאחר מותו של ג'ורג' פלויד (צילום: gettyimages)
הפגנת תמיכה בקהילה האפרו-אמריקאית לאחר מותו של ג'ורג' פלויד (צילום: gettyimages)

בתוך כך, הניו יורק טיימס ניתח וחישב כי על סמך חלוקת התשלומים, תושב שחור בן 71, החי בקליפורניה כל חייו, יכול לקבל עד 1.2 מיליון דולר פיצויים. עם זאת, ההצבעה של הפאנל היא המלצה בלבד, ואין לה כל משקל משפטי. הישיבה כללה גם התנגדות של כמה תושבים שחורים, בדרישה לתשלומים גדולים יותר. טיוטת ההמלצה למחוקקים בקליפורניה הדגישה כי למרות הצטרפותה של קליפורניה לאיחוד כבר ב-1850, היא אינה פעלה כדי להבטיח את החופש של בני הקהילה השחורה.

על פי הטיוטה שפורסמה, "לא רק שהמדינה לא פעלה, בית המשפט העליון במדינה אף אכף את חוק העובד הנמלט. על ידי השתתפותם בזוועות אלו, קליפורניה הנציחה עוד יותר את הנזקים של הקהילה האפרו-אמריקאית והטמיעה דעות קדומות וגזעניות ברחבי החברה, באמצעות הפרדה, אפליה ציבורית וחלוקה לא שוויונית של מימון מדינתי ופדרלי".

חבר מועצת העיר אוקלנד, קווין ג'נקינס, כינה בעבר את עבודת כוח המשימה של קליפורניה "דוגמה חזקה למה שיכול לקרות כשאנשים עובדים ביחד". לדבריו, "אני סמוך ובטוח שבאמצעות המאמצים הקולקטיביים שלנו, נוכל לדחוף משמעותית את קידום הפיצויים במדינה שלנו". עם זאת, כלכלנים העריכו, כי שווי הפיצויים צפוי להגיע ל-800 מיליארד דולר, פי 2.5 מהתקציב השנתי של המדינה.