איראן מאפשרת להתקפות על חיילי ארה"ב בסוריה לצאת לפועל, זאת באמצעות משלוחי נשק שהועברו באמצעות המשלוח ההומניטרי שהגיע לאזור לאחר רעידת האדמה הקטלנית שאירעה לפני מספר חודשים, כך על פי גורמי מודיעין וצבא ישראלים ואמריקאים. על פי המידע שדלף, עולה השאלה באשר להתמודדות ארצות הברית מול איומים אלו. 

"מותחים את הגבולות": קציני מודיעין חושפים כל מה שאפשר על איראן
סיבה לדאגה בישראל? איראן וירדן סיכמו לפעול לחידוש הקשרים בין המדינות

פקיד הגנה אמריקאי שדיבר בעילום שם סירב להתייחס לאותנטיות של המסמך אך אמר שהפעילות שהוא מתאר עולה בקנה אחד עם מאמצים שנעשו בעבר ע"י משמרות המהפכה "להשתמש בסיוע הומניטרי הנכנס לעיראק ולסוריה. כדרך להשיג חומרים לקבוצות המזוהות עימן".

נשיא איראן ראיסי נוחת בשדה התעופה בדמשק (צילום: רויטרס)

על פי הערכת המודיעין האמריקני שדלפה, הברחות איראן לאזור כוללות בין היתר נשק קל, תחמושת ומזל"טים. אחד המסמכים מציג את הברחות הנשק באמצעות שיירות רכב מעיראק, שתואמו עם מספר קבוצות טרור המשתפות פעולה עם איראן. 

כזכור, רעידת האדמה הקשה שפקדה את סוריה וטורקיה בחודש פברואר האחרון הובילה לאלפי הרוגים. על אף שראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לשלוח סיוע לאזור, שר החוץ הסורי תקף: "סוריה אינה מכירה בישראל ולא רואה בה מדינה, אלא קוראת לה הישות הציונית. היא בעלת ברית של דאעש, ג'בהת א-נוסרה ושאר ארגוני הטרור. בזמן שהישות הציונית מדברת על סיוע לסוריה, היא הגורם לצרות, המלחמות והמתחים במדינה".