רכישה משמעותית לקוואלקום בישראל וכזו שתאפשר לה לאתגר את מובילאיי ואינטל עם טכנולוגיה ישראלית בתחום הרכב. ענקית השבבים הודיעה היום (שני) כי חברת הבת שלה Qualcomm Technologies הגיעה לכדי הסכם סופי לרכישת חברת אוטוטוקס (Autotalks) הישראלית. העסקה כפופה לתנאי הסגירה המקובלים. על פי גורמים המקורבים לעסקה, הרכישה בוצעה לפי שווי חברה של 350 מיליון דולר.

אוטוטוקס היא חברת המייצרת מוליכים למחצה (שבבים) בטכנולוגיית פאבלס ומפתחת טכנולוגיות לתקשורת V2X מאז 2009. החברה מפתחת טכנולוגיות V2X שמסייעות במניעת תאונות דרכים ושיפור ניידות כלי הרכב, עבור רכבים בכל רחבי העולם, תוך עמידה במגוון רחב של תקנים גלובליים.

מטרת שיתוף הפעולה בין אוטוטוקס ובין קוואלקום בתחום הרכב היא לפתח ולשכלל את טכנולוגיות בתחום ה-V2X, תוך קיצור זמני הפיתוח וההטמעה של הטכנולוגיה, במטרה לשפר את יעילות תנועתם של הרכבים, תוך סיוע בבטיחות הנהגים ומשתמשי הדרך. לאחר הרכישה, טכנולוגיות הבטיחות של חברת אוטוטוקס ישולבו במערך המקיף של פלטפורמת הרכב המחוברות לענן מבית קוואלקום - Snapdragon Digital Chassis.

אוטוטוקס (צילום: אייל טואג)
אוטוטוקס (צילום: אייל טואג)

"אנחנו משקיעים במחקר, פיתוח ופריסה של טכנולוגיות V2X מאז 2017 ומאמינים כי ככל ששוק הרכב יצמח ויתפתח, כך יגבר הצורך בטכנולוגיות לשיפור בטיחות משתמשי הדרך, כמו גם במערכות תחבורה חכמות", אמר נאקול דוגאל, סגן נשיא בכיר ומנהל כללי בתחום הרכב ב-Qualcomm Technologies.

"אנו חולקים עם Autotalks ניסיון מקצועי בן יותר מעשור, ומחויבות לפיתוח מוצרים וטכנולוגיות V2X חדשניות, תוך התמקדות באתגרי הבטיחות למשתמשי הדרך בעולם של היום. אנו מצפים לעבוד יחד על מנת לפתח פתרונות V2X שיסייעו לנהגים בכל רחבי העולם, תוך קיצור זמני הפיתוח וההשקה של מוצרים חדשים בתחום ויצירת אפשרות לייצור ואימוץ המוני של טכנולוגיות בטיחות חשובות מעין אלו", הוסיף.

"המשימה שלנו הייתה לחולל מהפכה בבטיחות עבור תעשיית התחבורה והרכב באמצעות פתרונות V2X", אמר חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס. "אנו בטוחים כי באמצעות שילוב הידע והמומחיות שלנו, לא רק שנספק מוצרי V2X חדשים שישפרו את יעילות התחבורה והבטיחות עבור משתמשי הדרך, אלא נקדם נרחב של הטכנולוגיה ברחבי העולם. אנו מצפים לקדם את תעשיית הרכב העולמית יחד עם Qualcomm Technologies ולייצר את הטכנולוגיות הטובות ביותר לשוק".

טכנולוגיות Vehicle-to-everything communications (V2X) תוכננו לאפשר לכלי רכב לתקשר זה עם זה ועם סביבתם וממלאות תפקיד חשוב יותר ויותר בתעשיית הרכב, בראש ובראשונה בפיתוח חיישנים שתפקודם קריטי עבור מערכות הבטיחות ברכב.