הבחירות בטורקיה יתקיימו בשבוע הבא, וזו הזדמנות אחרונה של המועמדים לקבל את תמיכתו של העם הטורקי. בתוך כך, הנשיא המכהן, רג'פ טאיפ ארדואן, הודיע היום (שלישי) על עלייה של 45% בשכרם של עובדי הממשלה במדינה. ההודעה נמסרה במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה יחד עם שר העבודה המקומי. זאת, למרות הבעיות הכלכליות הקשות במדינה, שזינקו לאחר רעידת האדמה הקטלנית שפקדה את המדינה בחודש פברואר האחרון.

סקרי בחירות דרמטיים בטורקיה: האם אנחנו עדים לסוף עידן ארדואן?
סוף עידן בטורקיה? אנליסטים מעריכים - זה מה שיקרה אם ארדואן יפסיד בבחירות

ההעלאה המסתמנת, תעלה את השכר של עובדי הממשלה ל-15,000 לירות טורקית, כ-768 דולרים, כך לדברי ארדואן. עוד הוסיף הנשיא הטורקי, כי מתוכננת אף הגדלה של שכר המינימום ושכר הגמלאים. כמו כן, התחייב ארדואן להגדלת שכר הנטו של החיילים המשוחריים, נפגעי טרור וקרובי משפחותיהם של אנשים שנהרגו. הוא טען כי  סדרי העדיפויות שהוא רואה לנגד עיניו, היו תמיד "להגן על עובדי ממשלה ואזרחים בכלל מפני השפעות האינפלציה".

 לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

שלט בחירות של ארדואן באיסטנבול (צילום: gettyimages)
שלט בחירות של ארדואן באיסטנבול (צילום: gettyimages)

כאמור, הבחירות במדינה יתקיימו ביום ראשון הקרוב, כשהקרב העיקרי צפוי להיות בין ארדואן למנהיג האופוזיציה, כמאל קיליצ'דראולו. כ-20 סקרים שנערכו השבוע בטורקיה, הציגו תמונת מצב מדאיגה עבור הנשיא המכהן ומפלגתו.  כך למשל, בסקר שערך מכון SER-AR, מוביל קיליצ'דראולו עם 52.7% לעומת ארדואן, שקיבל בסקר זה רק 44.3%. בסקר של מכון ORC למחקר, מוביל קיליצ'דראולו עם 48%, וארדואן מאחוריו עם 44.6%, בסקר של מכון TEAM, שוב מוביל מנהיג האופוזיציה עם 47.4% לעומת ארדואן, שמקבל בסקר זה 44.4% בלבד.

במקביל, גם בסקר של מכון המחקר Artibir, מוביל קיליצ'דראולו עם 49.4%, לעומת ארדואן שקיבל 43.7%. מבין כל הסקרים, ארדואן מוביל על פני יריבו, בסקר אחד בלבד, שנערך על ידי מכון המחקר Optimar, שם קיבל הנשיא המכהן 48.6%, לעומת מנהיג האופוזיציה שקיבל 44.1% בלבד.

מועמד האופוזיציה כבר הצהיר בפני קהל בוחריו, כי יביא לטורקיה חופש ודמוקרטיה. לדבריו, "הנוער הטורקי רוצה דמוקרטיה, הם לא מעוניינים שהמשטרה תבוא לפתח ביתם בגלל בציוץ שפרסמו בטוויטר". קיליצ'דראולו הדגיש כי "אני אומר לצעירים כי הם יכולים לבקר אותי בחופשיות, אני אוודא שיש להם את הזכות שלו, להיות פוליטיקאי בטורקיה זה לבחור בחיים עם סיכונים, אני אלך בדרכי נגד כל מה שארדואן ובעלי בריתו עשו, הם לא יפחידו אותי, הבטחתי זו לאומה שלנו".