אירוע חריג: קולות ירי שנשמעו באי ג'רבה בתוניסיה סמוך לבית כנסת מקומי, עוררו בהלה רבה בקרב המתפללים שהגיעו לחגוג את ל"ג בעומר. הנסיבות עדיין נבדקות, אך ככל הנראה לא מדובר באירוע שכוון לעבר המתפללים במקום. 

על פי דיווח באל ג'זירה, איש ביטחון לשעבר התפרץ לבניין של חיל הים המקומי, דקר למוות מאבטח ונמלט מהמקום עם נשקו. לאחר חילופי אש בינו לכוחות הביטחון הוא נהרג. בסך הכול, משרד הפנים התוניסאי הודיע כי שני מבקרים ושני אנשי כוחות הביטחון נהרגו במהלך התקרית, וכי שישה נוספים נפצעו.

חלק גדול מהמתפללים באזור הסתגרו בתוך בית הכנסת, מחשש לאירוע על רקע אנטישמי שכוון כנגדם. "אנחנו בסגר בבית הכנסת וגם בבית ההארחה ליד בית הכנסת", כתב אחד מהמתפללים והוסיף: "נקווה שהכול יהיה בסדר, בבקשה התפללו עבורנו".

משרד החוץ האמריקאי גינה את הפיגוע ומסר: "אנו מגנים את הפיגוע שהתרחש במקביל לעונת העלייה לרגל היהודית של בית הכנסת בתוניסיה".

יוסי ברדא, זמר ישראלי שנמצא בג'רבה והופיע בבית הכנסת דקות לפני מתקפת הטרור, התראיין בתוכניתם של ענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM, וסיפר על תחושותיו: "אני יכול לספר שהאבטחה, המשטרה והחיילים של טוניס נהגו עם כל הישראלים שהגיעו בצורה מכובדת מעל ומעבר. אני סיימתי את ההופעה שלי, אחרי 20 דקות כשיצאתי הבנתי שקרה משהו. התחילו יריות, שמעו יריות. עדי ראיה אמרו שחיילים, שוטרים טוניסאים הגנו בגופם על היהודים. כנראה שלא הספיקו לעצור את היורה".

"בית כנסת הזה הוא עתיק מאוד", הוסיף, "יש שם הרבה כהנים במקום הזה. יש שם אבנים של בית המקדש הראשון שהביאו למקום ובנו בית כנסת שקדוש ליהודים, כל שנה עושים את הילולת רבי שמעון בר יוחאי במקום הזה. הפעם הגיעו 15 אלף יהודים להילולה. זה מנהג עתיק".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM