לאחר ספירה של 100% מהקולות - טורקיה בדרך לסיבוב שני. לאחר שהנשיא המכהן, רג'פ טאיפ ארדואן, כבר הגיע ל-50%, הרף הנדרש על מנת לנצח בבחירות, סיים בסוף ספירת הקולות עם 49.35% בלבד. יריבו, נציג האופוזיציה, כמאל קיליצ'דראולו, סיים עם 45%. הסיבוב השני ייערך ב-28 במאי.

כאמור, המתמודד העיקרי מול ארדואן בבחירות לנשיאות, הוא כמאל קיליצ'דראולו, מי שמייצג את המפלגה הרפובליקנית (CHP) שהוקמה לפני כמאה שנים על ידי מוסטפא כמאל אטאטורק, האב המייסד של טורקיה המודרנית, ומי שהמורשת שלו מזוהה יותר מהכל עם מסע החילון והמודרניזציה של העם הטורקי. זאת, בניגוד מוחלט למפלגתו של ארדואן, המושרשת באידיאולוגיה אסלאמיסטית ושמרנית.

ארדואן זכה לפופולריות רבה במהלך העשור הראשון שלו כמנהיג, על שהפך את טורקיה לסיפור הצלחה כלכלי ופוליטי, לפני המשברים הנוכחיים, אך בשנים האחרונות, הנשיא עומד בפני ביקורת נוקבת, הן מקומית והן בינלאומית, על פגיעה קשה בחופש הביטוי וחקיקת חוקים המאפיינים משטרים אוטוקרטיים. מצד שני, יריבו, כמאל, מייצג את הזרם הסוציאלי-דמוקרטיה החילוני, והדגיש לאורך כל הקמפיין מסרים של חופש ודמוקרטיה. ברית האופוזיציה שאותה מייצג, הבטיחה לבטל שינויים חוקתיים שהוכנסו לאחר משעל העם ב-2017, שהרחיבו משמעותית את סמכויות הנשיאות, ולהחזיר את המערכת הפרלמנטרית לאופן שבו התקיימה קודם לכן.

לצד זאת, שני המועמדים יודעים היטב, כי הנושא החשוב ביותר העומד בראש סדר העדיפויות של כל מצביע, הוא המצב הכלכלי. אנליסטים פוליטיים בטורקיה ציינו כי הבוחרים ייצאו להצביע למי שלדעתם, יציל את הכלכלה ויילחם בעליית מחירים, האינפלציה ושחיקת המטבע. כמו כן, הציבור ייצא להצביע למי שלדעתו מסוגל לנהל את הנזק שנגרם כתוצאה מרעידת האדמה בצורה טובה יותר, וגם מי יידע להגן על המדינה במקרה של אסונות טבע עתידיים. מלבד זאת, במחקרים שונים שנערכו במדינה, רוב הבוחרים מודאגים מהפעולות של ארדואן כנגד הדמוקרטיה - דבר שהאופוזיציה כאמור, הבטיחה לפעול נגדו.