חבר פרלמנט איראני חשף היום (ראשון) תוכניות לשיקום היחסים בין איראן למצרים, העוסקות במשא ומתן בעיראק, ואמר כי השגרירויות בטהראן ובקהיר ייפתחו מחדש בעתיד הקרוב. כך, לפי דבריו לתקשורת המקומית באיראן.

בדבריו, הדגיש חבר הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ של הפרלמנט האיראני, פאדהוסיין מאלקי, את המשמעות של תחיית הקשרים הדיפלומטיים בין איראן למצרים. הוא אמר כי ציין כי למצרים תפקיד חשוב, ציין את מעמדה ההיסטורי והתרבותי באזור ובעולם, ואישר כי משא ומתן בין איראן למצרים מתנהל בעיראק.

לפי דבריו, היחסים בין טהראן לקהיר ישוחזרו בעתיד הקרוב ושגרירויות שתי המדינות בבירות ייפתחו מחדש. חבר הפרלמנט ציין גם כי נשיא איראן, אברהים ראיסי, ומקבילו המצרי, עבד אל-פתאח א-סיסי, יקיימו פגישה לאחר פתיחת השגרירויות מחדש.

עבד אל-פתאח א-סיסי (צילום: REUTERS/Hamad I Mohammed)
עבד אל-פתאח א-סיסי (צילום: REUTERS/Hamad I Mohammed)

בינואר האחרון, אמר דובר משרד החוץ האיראני כי שר החוץ של איראן ונשיא מצרים ניהלו שיחות חיוביות בפסגה על עיראק, שנערכה בירדן בדצמבר 2022. רוח השיחות הייתה חיובית, שכן שני הצדדים היו מוכנים לנהל משא ומתן, הוסיף. הוא ציין לטובה את האינטראקציה המתמדת בין איראן למצרים דרך מדורי האינטרסים שלהן בטהראן ובקהיר ואמר כי לשתי המדינות "אין בעיה לקיים דיאלוג, פגישות והחלפת דעות".

"בעיקרון, הרפובליקה האסלאמית של איראן מברכת על כל תנועה והתפתחות חיובית המובילה ליצירת אווירה חדשה ביחסים הבילטרליים בין איראן ומצרים, ותגיב בחיוב לכל יוזמה חיובית בהקשר זה", הוסיף.