יבגני פריגוז'ין, ראש כוח שכירי החרב של וגנר שעומדים בחזית המתקפה הרוסית העקובה מדם לכיבוש העיר בחמוט, הציע לחשוף את עמדת החיילים הרוסים לממשלת אוקראינה, כך דווח היום (שני) ב"וושינגטון פוסט" לפי מסמכי מודיעין אמריקאים שהודלפו מהפנטגון.

מכה קשה לפוטין: "אוקראינה יירטה ארבעה מטוסי קרב רוסים"
בכיר צבאי לשעבר מעריך: כך האוקראינים יתקפו בעומק רוסיה

לפי הדיווח, פריגוז'ין הציע בינואר למסור לשירות הביון של האוקראיניים את עמדות הכוחות הרוסיים בתמורה לכך שאוקראינה תסיג את חייליה מהאזור. העיתון אמר כי אוקראינה דחתה את ההצעה.

דובר הבית הלבן סירב להגיב על הדיווח, שהתבסס על מסמכים סודיים של ארה"ב שהודלפו מהפנטגון. 

 לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

קרבות קשים בין אוקראינה ורוסיה בבאחמוט (צילום: רויטרס)

כזכור, פריגוז'ין, בעל ברית קרוב של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, איים לאחרונה בפומבי להסיג את שכירי החרב שלו מהאזור שמסביב לבחמוט, שם הם נמצאים בחוד החנית של המתקפה הרוסית, אלא אם יקבלו תחמושת נחוצה.

מנגד, הוא הוקלט בעודו אומר כי הוא ואנשיו "ייחשבו כבוגדים" אם ינטשו את האזור.

כזכור, לפני כשבועיים פריגוז'ין תקף את ההתנהלות הרוסית במלחמה מול אוקראינה, ואף האשים כי מתקפת נגד אפשרית של האוקראינים "עלולה להפוך לטרגדיה". טענותיו העיקריות של פריגוז'ין הן באשר לחוסר בתחמושת שלוחמיו חווים בשטח. 

"יש לנו רק 10-15 אחוז מהפגזים שאנחנו צריכים", האשים את ההנהגה הרוסית. בריאיון שערך לעיתונאי שנחשב לתומך של הקרמלין, טען כי הוא צופה מתקפת נגד של אוקראינה במהלך אמצע החודש, והוסיף כי "מתקפת נגד שכזו עלולה להפוך לטרגדיה עבור המדינה שלנו".