נשק שובר שוויון? העיתון הרוסי "איזבסטיה" דיווח אמש, מפי מקורות במשרד ההגנה המקומי, כי מוסקבה מפתחת טיל בליסטי בין-יבשתי חדש המשוגר מצוללות הצי, ויחליף את הטיל "RSM-56", הנקרא גם "בולבה". מקור המעורה בפרטים ציין כי "פיתוח כלי הנשק החדש יעניק לצי הימי יכולות איכותיות חדשות, כמו השמדת הפוטנציאל הצבאי והכלכלי של האויב, על ידי פגיעה מהים במתקניו החיוניים".

בשירות הצי הרוסי מגוון רחב של צוללות, כשלחלקן יכולות לשאת טילים בליסטיים עם ראשי נפץ גרעיניים. מוסקבה רואה בצי הצוללות מפתח להרתעה האסטרטגית שלה, כשהיא פועלת לשיפור הצי, מאז האסון בו טבעה צוללת התקיפה הגרעינית "קורסק" בשנת 2000, ועליה 118 אנשי צוות. הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, כבר אישר מדיניות חדשה כלפי הצי הימי, כשהוא מדגיש כי עד לשנת 2030, תשפר רוסיה את התפקוד המבצעי שלו. לדבריו, "עד ל-2030 נהיה חייבים להחזיק צי מאוזן רב עוצמה, כולל ספינות וצוללות המיועדות לבצע משימות באזורים קרובים ומרוחקים".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

הצי הרוסי (צילום: gettyimages)
הצי הרוסי (צילום: gettyimages)

על פי הדיווח, כאשר יושלם הפרויקט השאפתני של משרד ההגנה הרוסי, הטיל החדש אמור להפוך לחימוש העיקרי של הצוללות האסטרטגיות בצי הרוסי. בחודש יולי האחרון הצי הרוסי קיבל את צוללת הענק "בלגורוד" אשר מסוגלת לשאת את טילים בעלי ראש נפץ גרעיניים, שמטרתם, כך על פי גורמים במוסקבה, "לחולל גלי צונאמי גרעיניים בגובה של כמאה מטרים ולהשמיד ערים במערב". מדובר בצוללת הגדולה ביותר שנבנתה בצי הרוסי ב-30 השנים האחרונות והיא הועברה הועברה לשירות מבצעי. 

"ה'מגה טורפדו' הגרעיני הזה הוא ייחודי בהיסטוריה של העולם", טענו מומחים אמריקאים. לטענתם, "פוסידון הוא קטגוריה חדשה לחלוטין של נשק. הצוללת תעצב מחדש את התכנון הימי הן ברוסיה והן במערב, מה שיוביל לדרישות חדשות ולנשק נגדי חדש".