מלחמת רוסיה-אוקראינה: מפקד הצבא הבריטי לשעבר, ריצ'רד דנאט, התראיין לשבועון הבריטי "רדיו טיימס" והתייחס באריכות ל"מתקפת הנגד" של אוקראינה, הצפויה להתרחש בזמן הקרוב. כמו כן, הזהיר דנאט, כי "אם קייב לא תביס השנה את מוסקבה, היא עלולה להסתכן באובדן התמיכה של מדינות המערב". במקביל, העריך כי "הצבא הרוסי עלול להתפורר, במקרה והמתקפה האוקראינית תצליח".

דנאט הדגיש כי "המתקפה של אוקראינה, שכולנו מצפים לה ושהאוקראינים מתכוננים אליה כבר זמן מה, עדיין לא החלה, אבל כנראה שהיא לא רחוקה כל כך. אם אוקראינה רוצה להצליח במטרתה המוצהרת לשחרר את השטחים שנכבשו על ידי רוסיה, זה צריך להתרחש השנה". דבריו של דנאט מגיעים לאחר שצבא אוקראינה דיווח על הצלחות מסוימות בשדה הקרב בסמוך לעיר באחמוט, במזרח המדינה. עם זאת, בקייב הדגישו כי המצב בסמוך לעיר נותר קשה, וכי רוסיה לא שינתה את מטרתה לכבוש את העיר, ועל כן שולחת לאזור כוחות נוספים".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

צבא אוקראינה (צילום: REUTERS/Valentyn Ogirenko)
צבא אוקראינה (צילום: REUTERS/Valentyn Ogirenko)

מפקד הצבא הבריטי לשעבר ציין בנוסף, כי "אם תהיה מתקפה מוצלחת נגד הרוסים, יש סיכוי שהמורל בקרב החיילים עלול להיסדק, והצבא הרוסי יתפורר, כמו שראינו בקרבות בסמוך לעיר חרקוב בחודש ספטמבר האחרון". מצד שני, הזהיר כי "יש גם סכנה שהנשיא הרוסי פוטין יראה שהזמן עומד לצדו, אז זה קריטי שהאוקראינים אכן יערכו את המתקפה בזמן הקרוב וביעילות".

בתוך כך, סגן ראש ממשלת רוסיה לשעבר ומי שכיהן כמנכ"ל תאגיד החלל רוסקוסמוס, דמיטרי רוגוזין, פרסם מוקדם יותר החודש סרטון בערוץ טלגרם התומך בקרמלין, וטען כי האפשרות היחידה של פוטין לנצח את אוקראינה היא באמצעות שימוש בנשק גרעיני. לדבריו, "זו הדרך היחידה של הצבא הרוסי להביס את אוקראינה במתקפת הנגד הצפויה".

רוגוזין ששימש גם כיו"ר מפלגת "מולדת" השמרנית, הדגיש למרבה ההפתעה, כי לאוקראינה יתרון על הצבא הרוסי מבחינת יכולות הצבא וכמות הנשק. לדבריו, "בהתאם לדוקטרינה שלנו, הזכות שלנו היא להשתמש בנשק גרעיני, כי בדיוק לשם כך, הנשק הזה קיים. אז השיטה הטובה ביותר להתמודד עם מתקפת הנגד הצפויה היא השימוש בנשק זה. כמובן שההשלכות ברורות, אבל אני חושב שנכון לעכשיו, אין אפשרות אחרת".