הדיווח ב"וושינגטון פוסט" לפיו ראש "קבוצת וגנר", יבגני פריגוז'ין, הציע לחשוף בפני אוקראינה את מיקומם של הכוחות הרוסים באוקראינה, ממשיך לעורר הדים, וכעת רבים תוהים האם מעמדו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בסכנה. 

בין לילה: האם אוקראינה הפחיתה את הסיכון למלחמה גרעינית?

על פי מארק גלאוטי, עמית בכיר במכון המחקר רויאל יונייטד סרוויסס, ההצעה של פריגוז'ין מעמידה את פוטין במצב קשה ביותר. "זה מציב אתגר לפוטין. למרות כל הפרסונה המצ'ואיסטית שלו, הוא בחור שלא אוהב לקבל החלטות קשות, ונוטה לדחות אותן זמן רב ככל הניתן, לעתים קרובות מדי", הסביר גלאוטי בשיחה עם ביזנס אינסיידר (Bussines Insider), והדגיש: "בפועל, יש כאן אתגר רציני למנהיגותו של פוטין במובן הזה שהוא צריך לפעול". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

סוללת נ"מ הוצבה ליד ביתו של פוטין (רשתות חברתיות)

גלאוטי משוכנע כי מעשיו, לכאורה, של פריגוז'ין מהווים איום של ממש על הנהגתו של פוטין. "האם הוא מתכוון להתמודד עם פריגוז'ין באופן אכזרי, כמו שמטפלים בבוגד? כי בואו נודה שזה מה שהיה, זו בגידה. או שהוא מעמיד פנים שלא מדובר בעניין גדול?", תהה גלאוטי. 

לדבריו, אם הנשיא הרוסי יבחר להתעלם מהנושא, "זה יחזק את דעותיהם של לא מעט אנשים באליטה הרוסית, שחושבים שפוטין איבד את דרכו והוא אינו אותו פוטין שהיה פעם". 

הדיווח על הצעתו של פריגוז'ין הגיע לאחר חודשים של עימותים מילוליים בין מנהיג קבוצת ואגנר לצבא הרוסי. לדברי גלאוטי, מערכת ה"הפרד ומשול" שיצר פוטין, הובילה ל"מגוון של יזמים פוליטיים עם אחריות חופפת המתחרים זה בזה, ומנסים לקרוע אחד את השני. השיטה הזו עבדה היטב מבחינה פוליטית, אבל לא עובדת טוב כשהיא מועברת לשדה הקרב ויש לך כוחות שונים וצבאות פרטיים".