הבית הלבן פועל לקדם פריצת דרך במגעים בין ישראל לסעודיה במהלך חצי השנה הקרובה, כך דווח הערב (רביעי) ב"וואלה!". על פי הדיווח שנשען על דבריהם של שני בכירים אמריקאים, הגורמים המעורבים פועלים בניסיון להביא לחתימה על הסכם נורמליזציה עד סוף השנה, טרם הישורת האחרונה של קמפיין בארצות הברית. 

"מעבר לחלומות הפרועים שלנו": נתניהו מצהיר על כוונותיו בנוגע לסעודיה
התפתחות דרמטית: איראן וסעודיה הודיעו על חידוש היחסים בין המדינות

עסקה שכזו צפויה להיות לא פופולרית בקרב רבים במפלגה הדמוקרטית. כזכור, בעבר תקף ביידן את סעודיה על רקע רצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י והפרת זכויות אדם. 

ביידן נוחת בג'דה, סעודיה, ונפגש עם יורש העצר בן סלמאן (רויטרס)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הזכיר פעמים רבות את כוונתו באשר לקידום הסכם עם סעודיה. מעט לפני הקמת הממשלה, הצהיר נתניהו בריאיון שקיים בארצות הברית כי "שלום רשמי עם הסעודים ירחיב את מעגל השלום מעבר לחלומות הפרועים ביותר שלנו".

הוא הדגיש כי הדבר לא יסיים את ה"סכסוך הישראלי-פלסטיני", וציין כי הדבר תלוי ברצונה של סעודיה לחתור להסכם שכזה. "אנחנו מתבקשים לעצום את עינינו, לקוות לטוב, בשעה הפלסטינים עדיין נאחזים בתקווה להשמדתנו", הוסיף. 

על חתימת הסכמי אברהם לפני מעט משנתיים, סיפר: "לקח לי זמן לשכנע את הנשיא טראמפ כי הדבר הכרחי. לא הצלחתי לשכנע בעניין את הנשיא אובמה או את הנשיא קלינטון. כיבדתי את שניהם, אבל לא הסכמתי איתם. גם בעניין איראן לא הצלחתי לשכנע את אובמה".