טקטיקה חדשה? פדו טומוסוב, ראש הבית התחתון ברשות המחוקקת ברוסיה, הציע דרך חדשה ומפתיעה למערכה הרוסית באוקראינה. הוא העלה את הרעיון של אימון כלבים משוטטים, שיוכשרו לקחת חלק בשדה הקרב באוקראינה.

"בשר תותחים": כך איבדה רוסיה "200 אלף חיילים" במלחמה באוקראינה
בין לילה: האם אוקראינה הפחיתה את הסיכון למלחמה גרעינית?

הוא העלה את הרעיון במהלך דיון בנושא תיקונים אפשריים לחוק המעניק באזורים מסויימים ברוסיה את את האפשרות להרוג כלבים משוטטים. "יש לנו הרבה גורמים במדינה שיכולים ללמד כלבים מיומנויות שונות", ציין טומוסוב והסביר את טענתו בכך שהכלבים יוכלו לחלץ פצועים ולסייע בהוצאת מוקשים. 

קרבות קשים בין אוקראינה ורוסיה בבאחמוט (צילום: רויטרס)

אנטון גרשצ'נקו, יועצו של שר הפנים האוקראיני, תקף בתגובה: "למקרה שתהיתם לגבי רמת הטירוף ברוסיה". ההצעה של המחוקק הרוסי מגיעה על רקע הדיווחים האחרונים, לפיהם מעל ל-200,000 אלף חיילים רוסים נהרגו במהלך המלחמה באוקראינה שהחלה בפברואר אשתקד. לאורך חודשי המלחמה, נשמעו טענות רבות מצד חיילים רוסים בשדה קרב על מחסור בציוד ואף תהיות לגבי נכונות המלחמה. 

"למרות כל ההערכות, ההפסדים נוראיים", אמר לניוזוויק פאבל לוזין, אנליסט פוליטי רוסי וחוקר אורח בבית הספר למשפטים ודיפלומטיה של פלטשר. לוזין אמר כי האבדות הכה עצומות פגעו ב"שלמות הארגונית" של הכוחות המזוינים הרוסים. רוסיה איבדה לא רק חיילים, אלא גם קצינים רבים בשדה הקרב באוקראינה.

"רוסיה איבדה דור של קצינים, במיוחד אם אנחנו מדברים על קצינים זוטרים כמו סגנים וקפטנים", הוסיף לוזין. "היחידות המקצועיות ביותר הושמדו כבר בששת החודשים הראשונים של המלחמה". ה-BBC דיווח בספטמבר 2022 כי רוסיה איבדה יותר מ-900 חיילי כוחות מיוחדים, צנחנים, נחתים וטייסים במשך יותר משישה חודשים של לחימה.