על רקע הביקורת הפנימית הגוברת על פוטין ועל תפקוד הצבא במלחמה באוקראינה, המודיעין הבריטי דיווח הבוקר (חמישי) כי מוסקבה חוששת מגל של פרישות בקרב בכירי הצבא. על פי הדוח, רוסיה אוסרת על אותם בכירים "לפרוש" מעבודתם בזמן שהמבצע הצבאי המיוחד באוקראינה נמשך". גל הפרישות, כך על פי הערכת הבריטים, עשוי להתרחב למושלים מקומיים, עובדי משרד ההגנה ואף חברי ממשלה.

הדוח מסביר כי בכירים רבים נהיו סקפטיים לגבי היכולת של הצבא הרוסי להגיע להישגים בשדה הקרב באוקראינה, שכן הם חווים "לחץ בתוך המנגנון הלא מתפקד בזמן המלחמה". סביר להניח כי בעלי תפקידים שאכן יחליטו לפרוש בסופו של דבר, יעמדו בפני אישום פלילי. במקביל, ישנה דאגה בקרב הרשויות המקומיות, כי אותם פיטורים ישאירו "רושם של תבוסתנות", ועל כן פועלים על מנת לחזק את "האחריות הקולקטיבית למלחמה".

יירוט מל''ט מתאבד מעל שמי קייב, מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום: רויטרס)
יירוט מל''ט מתאבד מעל שמי קייב, מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום: רויטרס)

בתוך כך, רוסיה ביצעה הלילה התקפות נרחבות ברחבי אוקראינה, כשכלי התקשורת המקומיים דיווחו על פיצוצים עזים שנשמעו בסמוך לבירה קייב. הממשל הצבאי בעיר עדכן כי סוללות ההגנה האווירית שממוקמות בסמוך הופעלו. עיריית קייב מסרה בנוסף כי "התקיפות על העיר היו חסרות תקדים בעוצמתן ובמגוון שלהן, הן בוצעו על ידי מפציצים אסטרטגיים מסוג טופולב Tu-160 וטופולב Tu-95 מאזר הים הכספי, והשתמשו בטילי שיוט מסוג X-101 או X-555".

במקביל, תקפו הרוסים גם בעיר הנמל אודסה, שם נהרג אדם אחד בעקבות מתקפת טילים. פקיד אוקראיני עדכן כי "במהלך הלילה פתחה רוסיה במתקפת טילים על אודסה, התקיפה בוצעה באמצעות טילים שונים מכמה מוקדים, שרובם הושמדו על ידי ההגנה האווירית, אך למרבה הצער, הצליחו הרוסים לפגוע בתשתית תעשייתית".