מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, צפוי להכריז בשבוע הבא כי יתמודד בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2024, כך דיווחה הבוקר (חמישי) רשת CBS News, מפי מקורות המעורים בפרטים. על פי כל הסקרים האחרונים שנערכו בארה"ב, דה-סנטיס נושף בעורפו של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, כשהפער ביניהם ממשיך להצטמצם.

על פי הדיווח, דה-סנטיס צפוי להגיש בשבוע הבא את המסמכים הרשמיים לוועדת הבחירות הפדרלית בארה"ב. זאת, במקביל לכנס שייערך במיאמי, בו צפויים לקחת חלק כמה מהתורמים הוותיקים ביותר של המושל, שצפויים גם לקבל תדרוך על אסטרטגיית קמפיין הבחירות לקראת 2024. 

רון דה סנטיס (צילום: רויטרס)
רון דה סנטיס (צילום: רויטרס)

דה-סנטיס מכהן כעת כמושל פלורידה, בפעם השנייה, לאחר שניצח בבחירות האמצע שנערכו בנובמבר, בפער של יותר מ-20%. דה-סנטיס חתם לאחרונה על שורה של הצעות חוק פופולריות בקרב השמרנים הנוגעות להפלות ולנשיאת כלי נשק ללא היתר. כמו כן, תמך גם בהצעות חוק דו-מפלגתיות, כמו העלאת שכר המורים, הורדת מחירי התרופות והפחתת המסים על מוצרים בסיסיים לבית.

כאמור, דה-סנטיס עתיד להתמודד מול טראמפ, כשהרחק מאחור בסקרים הפנימיים במפלגה הרפובליקנית, ממוקמת ניקי היילי, שגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם. בריאיון שהעניק דה סנטיס למגיש פירס מורגן בפוקס ניישן, בחודש מרץ האחרון, הוא הביע את ביטחונו כי אם הוא יחליט להתמודד, הוא יוכל לנצח וגם יוכל לגבור על הנשיא המכהן, ג'ו ביידן. "אם אני ארוץ, זה יהיה נגד ביידן", אמר.

דונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
דונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)

"אנחנו (דה סנטיס וטראמפ) מתמודדים אצל הרפובליקנים, אבל בסופו של דבר האדם שאני אתמקד בו הוא ביידן כי אני חושב שהוא אכזב את המדינה". במהלך הריאיון לא חסך דה סנטיס בביקורת נגד טראמפ וסגנון הניהול שלו. "הדרך שבה אנחנו מנהלים את הממשלה היא בלי דרמה יומית, אלא בהתמקדות בתמונה הגדולה וסימון נקודות על הלוח", אמר המושל הרפובליקני, שנבחר בנובמבר האחרון לכהונה שנייה ברוב מוחץ.

הוא גם לא התרגש מהכינויים שטראמפ הדביק לו, כדוגמת "סנקטימוניוס דה סנטיס", ואמר כי "אלה רק רעשי רקע". "אפשר לקרוא לי איך שרוצים, כל עוד קוראים לי מנצח, כי זה מה שהצלחנו לעשות בפלורידה", אמר. "עבורי, לא חשוב להילחם באנשים ברשת החברתית. זה לא משיג כלום למען האנשים שאני מייצג".