ארה"ב וסוריה קיימו משא ומתן חשאי, כך דיווח אתר "The Cradle", מפי דיפלומט בכיר בליגה הערבית. לדבריו, השיחות שנערכו בעומאן, התקיימו בין וושינגטון לכמה מדינות במערב אסיה, כולל דמויות ביטחוניות משתי המדינות, ונציגי משרדי החוץ.

במהלך השיחות, גורמים רשמיים סוריים דרשו נסיגה מוחלטת של הצבא האמריקאי מהמדינה. זאת, בזמן שעל פי ההערכות, כאלפיים חיילים אמריקאים עדיין מוצבים על אדמת סוריה, על פני 22 בסיסים אמריקאים שונים הממוקמים ברחבי המדינה. במהלך השיחות שנערכו בעיר מוסקט, הדגיש המקור כי השליח האמריקאי מצדו, הדגיש שוב בפני הסורים, שיש לו מידע כי העיתונאי אוסטין טייס שנחטף לפני כ-11 שנים עדיין חי ונמצא במרכז מעצר של הצבא הסורי. עם זאת, הנציג הסורי התעקש שאין לו כה מידע על העיתונאי, וכי דמשק הביעה את נכונותה לעשות את כל המאמצים כדי לחשוף מה עלה בגורלו.

אוסטין טייס (צילום: gettyimages)
אוסטין טייס (צילום: gettyimages)

מוקדם יותר החודש, חשף שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, כי וושינגטון הייתה קיימה שיחות עם סוריה, בתיווכה של מדינת שלישית, על מנת למצוא את הטייס. על פי המקורות המעורים בפרטים, הבית הלבן משוכנע שדמשק יודעת על מיקום הימצאו של האזרח האמריקאי. עוד ציינו המקורות, כי וושיגנטון ודמשק החלו בשיחות חשאיות עוד בתקופת ממשל טראמפ. עם זאת, השיחות נפסקו לאחר שהנשיא לשעבר הצהיר על כוונתו "להרוג" את נשיא סוריה בשאר אסד.

בנוסף, ציין הדיפלומט הבכיר כי השיחות החשאיות שהתקיימו בעבר בין דמשק לוושינגטון, התבצעו באמצעות מנכ"ל הביטחון הכללי הלבנוני לשעבר, עבאס איברהים, וכי התקיימו פגישות ישירות בין המדינות, כשאחת מהן בדמשק. לפי המקורות, הנושא היחיד שהצד האמריקאי לא נגע בו בשיחות, היה גורלן של המיליציות הכורדיות הנתמכות על ידי ארה"ב כמו הכוחות הסורים הדמוקרטיים (SDF). 

הדיווח מגיע כמה ימים ספורים בלבד, לאחר שארה"ב הודיעה כי היא מתנגדת להחזרתה של סוריה לליגה הערבית, וחידוש הקשרים של מדינות ערב עם משטר אסד. דובר מחלקת המדינה אמר ב-7 במאי כי "איננו מאמינים שסוריה ראויה להתקבל מחדש לליגה הערבית בשלב זה". עוד הדגיש כי "ארה"ב הודיעה לבעלות בריתה כי לא תנרמל את יחסיה עם דמשק, וכי הסנקציות יישארו בתוקפן. הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי גורמים אמריקאים הצהירו שההחלטה להחזיר את סוריה לליגה הערבית "מייצגת דחייה של האינטרסים האמריקאים באזור".