מלחמת רוסיה-אוקראינה: בעוד קייב נערכת למתקפת הנגד כלפי רוסיה, צבא אוקראינה רשם היום (חמישי) הישג נוסף במערכה בבחמוט שבמזרח המדינה. משרד ההגנה האוקראיני דיווח כי כוחות הצבא הרוסי נסוגים מהחזית אל תוך העיר. 

מכה קשה לפוטין: "אוקראינה יירטה ארבעה מטוסי קרב רוסים"
הסלמה במלחמה באוקראינה? באירופה מזהירים - זה "הקו האדום" של פוטין
"בשר תותחים": כך איבדה רוסיה "200 אלף חיילים" במלחמה באוקראינה

במשרד ההגנה האוקראיני הסבירו כי האסטרטגיה במערכה על העיר מתבססת על "משיכת" הכוחות הרוסים אל פנים בחמוט – מהלך שישאיר את ביצורי חזית העיר מוחלשים. זאת, כהכנה למתקפת הנגד הנרחבת.

"כוח ואגנרנכנס לעיר ונפל למלכודת העכברים שהטמנו", הצהיר אולכסנדר סירסקי, מפקד כוחות הרגלים של אוקראינה. "לאויב יש יותר משאבים, אך אנחנו משבשים את תוכניותיו".

ההתקדמות של אוקראינה בבחמוט, מתרחשת על רקע הקרע שהולך ומעמיק בין רוסיה לבין כוח ואגנר. ראש כוח ואגנר, יבגני פריגוז'ין, האשים את הצבא הרוסי בנטישת עמדות. "יחידות של הצבא הרוסי נסוגו עד 500 מטר אל תוך העיר, והשאירו אותנו חשופים בעמדות. הנסיגה שלהם מגדילה את הסיכון שהכוחות האוקראינים יאגפו אותנו מכל הכיוונים".

לדבריו, הקרמלין מפנה לו כתף קרה. "אני פונה למשרד ההגנה בפומבי", אמר, "מכיוון שהמכתבים ששלחתי לא נענים".

צבא אוקראינה בסמוך לעיר באחמוט (צילום: רויטרס)
צבא אוקראינה בסמוך לעיר באחמוט (צילום: רויטרס)

במשרד ההגנה הרוסי הכחישו את הדיווחים על נטישת העמדות והיחלשות הביצורים בבחמוט, אך אישרו כי בשבוע האחרון התקיימה נסיגה "מסוימת" מעמדות בסמוך לעיר.

מוקדם יותר השבוע דיווח ה"וושינגטון פוסט" כי פריגוז'ין הציע לחשוף את עמדת החיילים הרוסים לממשלת אוקראינה. כך לפי מסמכי מודיעין אמריקאים שהודלפו מהפנטגון. לפי הדיווח, פריגוז'ין הציע בינואר למסור לשירות הביון של האוקראיניים את עמדות הכוחות הרוסיים בתמורה לכך שאוקראינה תסיג את חייליה מהאזור. העיתון אמר כי אוקראינה דחתה את ההצעה.