ארגון ה-G7 יתכנס היום בהירושימה שביפן, כשהוועידה תעסוק במרכזה בהמשך הפלישה הרוסית לאוקראינה, כשברקע הדרישה של ארה"ב להטיל סנקציות על חברות ובנקים הפועלים ברוסיה, וכן על מקורבים לקרמלין. בתוך כך, מי שצפוי להגיע לכינוס הוא נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, שיעקוב מקרוב על פעילות הארגון נגד מוסקבה.

גורם אמריקאי רשמי ציין כי המאמצים האחרונים של הארגון נועדו לשבש את יכולתה של רוסיה להשיג חומרים הדרושים לה בשדה הקרב, וכן לנסות ולסגור את "הפרצות" שבהן משתמשת מוסקבה על מנת לחמוק מהסנקציות שכבר הוטלו עליה. כמו כן, המדינות ידונו בדרכים לצמצם את התלות הבינלאומית באנרגיה הרוסית, ולצמצם את הגישה של מוסקבה למערכת הפיננסית הבינלאומית. 

זלנסקי בזפוריז'יה (צילום: Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS)
זלנסקי בזפוריז'יה (צילום: Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS)

התקשורת היפנית דיווחה כי מנהיגי ה-G7 צפויים למסור הצהרה משותפת ובה קריאה לכל המדינות להפסיק ולספק נשק לרוסיה. ההודעה צפויה להיות דומה למה שפרסמו שרי החוץ שלה ארגון בשנה שעברה, שקראו למדינות להפסיק לספק למוסקבה חמורים שנועדו לשימוש צבאי, "או שיעמדו בפני השלכות חמורות".

עם זאת, ישנן חילוקי דעות לגבי אופן ההתייחסות להשפעה הגלובלית של סין, כאשר בכיר צרפתי הזהיר כי הפגישה לא צריכה להפוך ל"אנטי-סינית". באיחוד האירופי כבר ציינו כי "האינטרס של האיחוד הוא לשמור על שיתוף פעולה יציב עם סין", והוסיפו כי "האיחוד האירופי יקרא לסין להגביר את הלחץ על רוסיה ולהפסיק את התוקפנות הצבאית שלה באוקראינה".

נשיא סין יחד עם ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Aleksey Druzhinin/Kremlin via REUTERS)
נשיא סין יחד עם ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Aleksey Druzhinin/Kremlin via REUTERS)

גורם אמריקאי עדכן כי מנהיגי ה-G7 אף צפויים לפרסם הצהרה ספציפית הנוגעת לסין. כמו כן, באיחוד האירופי גם ציינו כי "יחסים יציבים ובונים עם סין הם אינטרס משותף לכולנו. לאור תפקידה בקהילה הבינלאמית וגודל הכלכלה שלה, יש לסין אחריות מיוחדת בעולם והיא מחויבת לפעול לפי כללים בינלאומיים".

בדומה לארה"ב, ראש הממשלה הבריטי, רישי סונאק, קבע כי מדינתו תטיל סנקציות נגד 86 חברות ואישים נוספים המקורבים לנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין. בריטניה גם תאסור על ייבוא יהלומים מרוסיה, איסור שעלול להתברר בעיקר כסמלי, שכן בריטניה גם הטילה מכסים בגובה 35% על ייבוא יהלומים ומתכות מרוסיה. בתוך כך, גורם באיחוד האירופי ציין כי תעשיית היהלומים של רוסיה, הפועלת בהיקף של מיליארדי דולרים היא עדיים יעד לדיון. אנחנו מאמינים שעלינו להגביל את הייצוא מרוסיה במגזר זה".