מלחמת רוסיה-אוקראינה: בצל היחסים המתוחים בין המדינות, הונגריה הגבירה את האיומים לחסום העברת כספים נוספים של האיחוד האירופי שמיועדים לנשק עבור אוקראינה, ובכך עלולה לגרום לאבידות גדולות יותר בצד האוקראיני.

"זעם על ההונגרים": כך שקל זלנסקי להתנקם בפוטין ואורבן
מכה קשה לפוטין: "אוקראינה יירטה ארבעה מטוסי קרב רוסים"

למעשה, שר החוץ ההונגרי, פטר שייארטו, אמר אמש (שישי) כי ממשלתו תחסום העברת 500 מיליון אירו נוספים ממתקן השלום האירופי, קרן המשמשת את המדינות החברות באיחוד המספקות סיוע צבאי לאוקראינה, אלא אם קייב תסיר את בנק OTP של הונגריה מהרשימה השחורה שלה.

שר החוץ ההונגרי אף נאם לאחרונה ואמר גם כי תוכנית הסנקציות האחרונה של האיחוד האירופי על רוסיה הייתה "מנוגדת לחלוטין לשכל הישר" וכי כל הסנקציות קודמות נכשלו. 

לא ממהר לעזור לזלנסקי. ויקטור אורבן  (צילום: רויטרס)
לא ממהר לעזור לזלנסקי. ויקטור אורבן (צילום: רויטרס)

ההערות מנוגדות למפגן האחדות שהמדינות התעשייתיות העשירות ביותר רוצות להקרין בפסגת ה-G7 בהירושימה, שם הודיעו ארה"ב ובריטניה על סנקציות נוספות נגד רוסיה. האיומים של הונגריה עשויים להאפיל על פגישת שרי החוץ של האיחוד האירופי ביום שני הקרוב ועל השיחות המתמשכות של הגוש על הסנקציות האחרונות על רוסיה.

דיפלומט בכיר באיחוד האירופי אמר על הדברים כי "העיתוי של הונגריה אומלל מכיוון שאוקראינה נמצאת ערב מתקפה גדולה של רוסיה. המהלך שלהם גורם לי לתהות אם אין אינטרס כלכלי הרבה יותר צר".

בתוך כך, השבוע דווח כי נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, הציע בחודש פברואר האחרון להתנקם בהונגריה ולפוצץ את צינור הנפט דרוז'בה, שמוביל נפט מרוסיה להונגריה ולמדינות נוספות. לפי הדיווח, מטרתו של זלנסקי הייתה לפגוע בכלכלה ההונגרית, זאת לאחר שראש הממשלה ההונגרי, ויקטור אורבן, בעל בריתו הקרוב ביותר של פוטין באירופה, ניסה שוב ושוב לבלום את תמיכת האיחוד האירופי לאוקראינה.