לאחר שנודע לתושבי איראן על הוצאתם להורג של מג'ד קזמי, סעיד יעקובי וסאלח מיראשמי, שלושה מפגינים נגד הממשלה שנכלאו, הגיעו היום (שבת) לרחובות במספר ערים במדינה מפגינים רבים שמחו נגד משמרות המהפכה. בין היתר, קראו המפגינים קריאות נגד הממשלה, שרפו סמלי שלטון והדגישו כי "נחושים להפיל את הרפובליקה האסלאמית".

רכבת לילה לטהרן: שיתוף הפעולה המטריד בין רוסיה לאיראן
איראן והמעצמות ישובו לשולחן המשא ומתן? הרמז של הבכיר האיראני

קבוצת אנשים מפגינים בעיר עוספיה שבאיראן נשמעו צועקים "מוות לדיקטטור" ו"מוות לחמינאי" ברחובות, זאת במחאה על הוצאתם להורג של שלושת המפגינים אתמול. כמו כן, גם ברחובות טהרן נשמעו מפגינים נגד משמרות המהפכה וקראו להוציא להורג את חמינאי.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

גם הארגונים המקצועיים של מחנכים באיראן הוציאה הודעה בה נמסר: "אל תפחידו אותנו ממוות והוצאות להורג, מעולם לא היינו כל כך נחושים לשמור על חיינו ועל הנוער שלנו. אומרים לעם 'תיחנקו'. רק שהם לא מודעים לעובדה שלא רק שלא ניחנק ממכונת ההוצאה להורג של הממשלה, אלא ניצור מהומה נוספת".

ארגון הסטודנטים המאוחדים באיראן גינה את גל ההוצאות להורג האחרון ומסר: "הטקטיקה של הממשלה היא להחדיר פחד ולרסק את האנשים. הממשלה, העומדת בפני משבר לגיטימיות הולך וגובר, חשה יותר ויותר מפחדת משינוי פוליטי. הממשלה הזו היא יוצרת טרור".