אחרי שבעה חודשי לחימה: ראש קבוצת שכירי החרב של וגנר ברוסיה, יבגני פריגוז'ין, טען היום (שבת) כי הושגה שליטה מלאה בעיר באחמוט שבאוקראינה, שכבר חודשים ארוכים עומדת במוקד הקרב הארוך והמדמם ביותר מאז החלה המלחמה. 

באוקראינה הכחישו את הדיווחים, שגם ברויטרס לא הצליחו לאמת: דובר פיקוד המזרח הצבאי של אוקראינה הכחיש שכוח וגנר השיג שליטה מלאה על בחמוט. סגנית שר ההגנה של אוקראינה, חנה מליאר, אמרה כי "ישנם קרבות קשים בבאחמוט" וכי "המצב קריטי".

לדבריה, הכוחות האוקראינים שומרים על הגנה בחלק הדרום-מערבי של העיר. "נכון לעכשיו, המגינים שלנו שולטים בכמה מתקני תעשייה ותשתיות באזור ובמגזר הפרטי", מסרה.

ראש כוח ואגנר טוען: "השגנו שליטה מלאה בבאחמוט" | מלחמת רוסיה אוקראינה

פריגוז'ין הודיע על כך זאת בסרטון שבו הופיע בעייפות קרב מול שורת לוחמים אוחזים בדגלי רוסיה ובכרזה של וגנר. ניתן היה לשמוע פיצוצים מרוחקים ברקע כאשר פריגוז'ין דיבר במהלך הסרטון.

"היום, בשעה 12 בצהריים, באחמוט נכבשה לחלוטין", טען פריגוז'ין ואמר שכוחותיו ייסוגו מהעיר מה-25 במאי לצורך מנוחה והכשרה מחדש. "לקחנו לגמרי את כל העיר, מבית לבית", טען.

אמש דווח כי ארה"ב ובעלות בריתה הסכימו להעביר לאוקראינה מטוסי קרב מסוג F-16, זה זמן רב לאחר שאוקראינה מבקשת אותם, כך לפי דיווח ברשת NBC. בתמיכתה של ארה"ב, טייסים אוקראינים יוכשרו לטוס בהם בתכנית אימונים משותפת של בעלות הברית. בתוך כך, משרד ההגנה הדני מסר כי דנמרק תכשיר טייסים אוקראינים לטוס במטוסי F-16, זאת בעקבות החלטת ארה"ב לגבות את האימונים. 

מדובר בצעד תמיכה משמעותי באוקראינה, כאשר קייב מבקשת להגביר את עוצמת התקיפות האוויריות שלה כנגד רוסיה. פקידים אמריקאים העריכו כי הזמן הנדרש עבור העברת המטוסים והכשרת הטייסים עומד על כ-18 חודשים.

בעקבות הודעתן של מדינות המערב על אספקת מטוסי F-16 לאוקראינה, הגיבה רוסיה לצעד והזהירה בחריפות את המערב מפני מהלך שכזה. סגן שר החוץ הרוסי, אלכסנדר גרושקו, אמר כי "מדינות המערב יעמדו בפני סיכונים עצומים אם יספקו לאוקראינה מטוסי קרב F-16".