האם הקרב הארוך והקטלני ביותר מאז שהחלה המלחמה הגיע לסיומו? לאחר שקבוצת שכירי החרב "כוח וגנר" טענה כי כבשה את העיר באחמוט שבמזרח אוקראינה, משרד ההגנה הרוסי הצטרף והודיע הלילה (בין שבת לראשון) כי העיר נכבשה באופן מלא. על פי ההודעה הרשמית "העיר שוחררה לחלוטין במהלך המבצע הצבאי המיוחד באוקראינה, על ידי כוח וגנר, כוחות ארטילריה ואוויר של הצבא". הנשיא, ולדימיר פוטין, בירך על ההישג הצבאי, ואמר כי מי שלקח חלק במבצע, יקבל עיטור מהמדינה.

ההודעה של משרד ההגנה הרוסי הגיעה לאחר שראש קבוצת שכירי החרב "כוח וגנר", יבגני פריגוז'ין, הודיע בהודעה מצולמת כי העיר באחמוט שבמזרח אוקראינה נכבשה על ידי לוחמיו. בהודעה שפורסמה אמש, טען כי "היום, בשעה 12 בצהריים, באחמוט נכבשה לחלוטין", וציין שכוחותיו ייסוגו מהעיר מה-25 במאי לצורך מנוחה והכשרה מחדש. "כבשנו לגמרי את כל העיר, מבית לבית", טען בנוסף. זאת, לאחר שמוסקבה הודתה בשבועות האחרונים כי איבדה מעט מהמומנטום בקרבות בסמוך לעיר, תוך שהקרמלין מכחיש את הצהרותיו של פריגוז'ין, לפיהם, הכוחות היחידים שנותרו בעיר, הם לוחמי וגנר.

פקידים אוקראינים מצדם הכחישו את הטענות של פריגוז'ין, וציינו כי הקרבות בדרום-מערב העיר נמשכות. סגנית שר ההגנה של אוקראינה, חנה מליר, טענה כי הכוחות האוקראינים עדיין מחזיקים במספר עמדות בעיר, אך תיארה את המצב כ"קריטי". אליה הצטרף מפקד כוחות היבשה של אוקראינה, הגנרל אולכסנדר סירסקי, שציין גם הוא כי הקרב בעיר לא הסתיים. לדבריו, "הלחימה בעיר נמשכת על כל מטר של שטח". כמו כן, הגנרל גם פרסם סרטון וידאו במהלך היום, שמתעד את פעילות הכוחות המיוחדים של הצבא האוקראיני בעיר.

מוקדם יותר, הודיע משרד ההגנה הבריטי כי פריסה מחדש של כמה גדודים באזור באחמוט הדגיש את הנחישות של הקרמלין לכבוש את העיר. בתדרוך של משרד ההגנה הבריטי נאמר כי "סביר להניח שההנגה הרוסית ממשיכה לראות בכיבוש באחמוט מטרה מרכזית, שתאפשר להם לתבוע מידע מסוימת של הצלחה בשדה הקרב".

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי "על הרשויות האוקראיניות להצהיר על ההתפתחויות של כוחותיהן בשטח. המבצע מראה את הקושי שהיה לצבא הרוסי להתקדם בעיר". 

ולדימיר פוטין, ולרי גרסימוב (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין, ולרי גרסימוב (צילום: רויטרס)

העיר באחמוט כשלעצמה אינה מסמלת ערך אסטרטגי גבוה במיוחד, אך העמידה האיתנה של הכוחות האוקראינים באזור, הפכה את העיר למטרה המרכזית עבור הקרמלין. במשך מספר חודשים התנהל בעיר קרב קשה, כשהכוחות הרוסים תקפו ללא הרף את החיילים האוקראינים ששהו באזורים שונים של העיר. מבנים בעיר נהרסו עד היסוד, כשחלקם נשרפו כליל. הקרב בבאחמוט אף הפך למיתוס בצד האוקראיני, כשהסיסמה שהתפשטה בקייב היא כי "באחמוט היא המבצר של אוקראינה".

ההודעה של משרד ההגנה הרוסי הוא אירוע נדיר מאז החלה המלחמה, שכן לאורך כל אורכה נרשמו חילוקי דעות פומביים קשים בין הפיקוד הרוסי ליבגני פריגוז'ין. מוקדם יותר החודש, צילם ראש כוח וגנר סרטון, לצד גופות של חלק מכוחותיו שנהרגו במהלך הקרבות, כשהוא טוען כי משרד ההגנה הרוסי בכוונת תחילה לא מספק נשק ללוחמיו. בעקבות כך, איים בסרטון לסגת מהעיר באחמוט. במהלך הסרטון אמר כי "איפה התחמושת? חסרה לנו 70% מהתחמושת הדרושה". כמו כן, הוא פנה במסר ישיר לשר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו: "הדם עדיין טרי, הם הגיעו לכאן כמתנדבים ועכשיו הם מתים כדי שתוכלו לשבת כמו חתולים שמנים במשרדי היוקרה שלכם".