נשיא אוקראינה וולודמיר זלנסקי אישר היום (ראשון) כי העיר באחמוט נכבשה על ידי הכוחות הרוסים. "אני חושב שלא. כיום, היא רק בליבנו", אמר זלנסקי בפתח הפגישה עם נשיא ארה"ב בשולי פגישת ארגון ה-G7.

נכבשה או לא? כוח ואגנר טוען - השגנו שליטה מלאה בבחמוט; אוקראינה מכחישה

עם זאת, המכון לחקר המלחמה (ISW)  טען כי "הטענות של פריגוז'ין הם סמליות בלבד, גם אם הם נכון. הגושים העירוניים האחרונים של מזרח בחמוט שפריגוז'ין טען שכוחות קבוצת וגנר כבשו אינם משמעותיים מבחינה טקטית או מבצעית. הכיבוש שלהם לא מעניק לכוחות הרוסיים שטח משמעותי מבחינה מבצעית להמשך ביצוע פעולות התקפיות או כל עמדה חזקה במיוחד שממנה ניתן להתגונן מפני התקפות נגד אפשריות של אוקראינה".

כזכור, אתמול לאחר שקבוצת שכירי החרב "כוח וגנר" טענה כי כבשה את העיר באחמוט שבמזרח אוקראינה,   משרד ההגנה הרוסי הצטרף והודיע כי העיר נכבשה באופן מלא. על פי ההודעה הרשמית "העיר שוחררה לחלוטין במהלך המבצע הצבאי המיוחד באוקראינה, על ידי כוח וגנר, כוחות ארטילריה ואוויר של הצבא". הנשיא, ולדימיר פוטין, בירך על ההישג הצבאי, ואמר כי מי שלקח חלק במבצע, יקבל עיטור מהמדינה.

ראש כוח ואגנר טוען: "השגנו שליטה מלאה בבאחמוט" | מלחמת רוסיה אוקראינה

פקידים אוקראינים מצדם הכחישו את הטענות של פריגוז'ין, וציינו כי הקרבות בדרום-מערב העיר נמשכות. סגנית שר ההגנה של אוקראינה, חנה מליר, טענה כי הכוחות האוקראינים עדיין מחזיקים במספר עמדות בעיר, אך תיארה את המצב כ"קריטי". אליה הצטרף מפקד כוחות היבשה של אוקראינה, הגנרל אולכסנדר סירסקי, שציין גם הוא כי הקרב בעיר לא הסתיים. לדבריו, "הלחימה בעיר נמשכת על כל מטר של שטח". כמו כן, הגנרל גם פרסם סרטון וידאו במהלך היום, שמתעד את פעילות הכוחות המיוחדים של הצבא האוקראיני בעיר.

העיר באחמוט כשלעצמה אינה מסמלת ערך אסטרטגי גבוה במיוחד, אך העמידה האיתנה של הכוחות האוקראינים באזור, הפכה את העיר למטרה המרכזית עבור הקרמלין. במשך מספר חודשים התנהל בעיר קרב קשה, כשהכוחות הרוסים תקפו ללא הרף את החיילים האוקראינים ששהו באזורים שונים של העיר. מבנים בעיר נהרסו עד היסוד, כשחלקם נשרפו כליל. הקרב בבאחמוט אף הפך למיתוס בצד האוקראיני, כשהסיסמה שהתפשטה בקייב היא כי "באחמוט היא המבצר של אוקראינה".