מלחמת רוסיה-אוקראינה: נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי נפגש היום (ראשון) עם מנהיגי מדינות ה-G7 בהירושימה שביפן, ברקע הודעת נשיא ארצות הברית על הגדלת התמיכה באוקראינה והחרפת הסנקציות על מוסקבה.

נכבשה או לא? כוח ואגנר טוען - השגנו שליטה מלאה בבחמוט; אוקראינה מכחישה
"כוחות ואגנר נפלו למלכודת": אוקראינה בהישג מרשים נוסף מול הרוסים
לראשונה: אוקראינה הצליחה ליירט את אחד הטילים המתקדמים ביותר של פוטין

במהלך ביקורו הגיע זלנסקי לאנדרטה לזכר קורבנות פצצת האטום שהטילה ארצות הברית על העיר במלחמת העולם השנייה, והתייחס בדבריו לקרבות שמתרחשים בימים אלו בבחמוט בגבולה המזרחי של אוקראינה. "אומר בכנות: הצילומים של העיר ההרוסה מזכירים את המראות שעולים מבחמוט", אמר. "כל הבניינים הרוסים, דבר לא נשאר בחיים".

מוקדם יותר במהלך הוועידה, כאמור, הודיע נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על חבילת סיוע צבאית בגובה 375 מיליון דולר, הכוללת ארטילריה ורכבים ממוגנים. "מדינות ה-G7 עומדות מאוחדות בתמיכתן כלפי אוקראינה, ואנחנו לא הולכים לשום מקום", אמר.

בסוף השבוע, כזכור, הגבירו מדינות ה-G7 את הסנקציות על רוסיה, במטרה לחזק את הלחץ הכלכלי לסיום הפלישה. שורת הסנקציות החדשות נועדה לפגוע בייצוא טכנולוגיות ומכשור שיסייעו למאמצי המלחמה הרוסית, לצד פגיעה ביכולות הסחר של רוסיה במתכות וביהלומים.

נזקי התקיפה הרוסית בבחמוט (צילום: רויטרס)
נזקי התקיפה הרוסית בבחמוט (צילום: רויטרס)

בתוך כך, דיווחים סותרים עולים בנוגע למערכה הממושכת בבחמוט, המוגדרת כקרב הארוך והמדמם מאז פלישת רוסיה לאוקראינה בפברואר שעבר. הקרמלין דיווח היום על "שחרור" בחמוט מידי אוקראינה ושליטה מלאה בעיר. 

משרד ההגנה האוקראיני, לעומת זאת, דיווח כי הצבא האוקראיני ממשיך להתקדם לעבר בחמוט והצליח לשמור שליטה בחלקים מסוימים בפאתי העיר.