מארק הרטלינג, הגנרל בדימוס של צבא ארה"ב, חזה היום (שני) כי כוח וגנר יעמוד בפני "אסון" באוקראינה בשבוע הבא, כאשר לוחמים אוקראינים יקיפו את כוחותיו בבאחמוט, ועקץ את מפקד הכוח, יבגני פריגוז'ין: "מזל טוב, יבגני, הנחת את דגל וגנר במרכז העיר. ו... אתה מוקף". 

אזהרתו של הרטלינג מגיעה לאחר ששלשום הודיע פריגוז'ין כי כוחותיו "השיגו שליטה מלאה בבאחמוט" וציין כי הם ייסגו מהעיר ב-25 במאי. באוקראינה לא מיהרו לאשר את הדיווחים אולם הנשיא זלנסקי הודה לבסוף כי "באחמוט נמצאת רק בליבנו". 

במקביל, מפקד כוחות היבשה של אוקראינה, אמר כי החיילים האוקראינים מתקדמים לעבר הכוחות הרוסיים בפרברים ומתקרבים ל"כיתור טקטי" של העיר. לדבריו הכוחות האוקראינים עדיין מתקדמים בקצוות של באחמוט, במטרה להקיף את העיר ההרוסה ולכתר את כוח וגנר בתוכה.  

הרטלינג, ששימש כגנרל המפקד של צבא ארצות הברית אירופה והארמייה השביעית, הגיב לדיווח האחרון של אוקראינה באזהרה לפריגוז'ין. "כפי שרבים מאיתנו אמרו מספר פעמים, פריגוז'ין אינו חייל מקצועי וגם לא חייליו", כתב בטוויטר. "מזל טוב, יבגני, הנחת את דגל וגנר במרכז העיר. ו...אתה מוקף".

הוא הוסיף כי ההתפתחויות האחרונות מגיעות לאחר "חמישה חודשים" של "אסון" עבור כוחותיו של פריגוז'ין - והוא מאמין שזה יימשך במהלך השבוע הבא, כאשר אוקראינה וכוח וגנר ימשיכו להיאבק על השליטה בבאחמוט. 

כאמור, הדברים מגיעים בעקבות הצהרתו של הגנרל האוקראיני לפיה כוחותיה של קייב עדיין שולטים במה שלדבריו הוא חלק "חסר חשיבות" של באחמוט, אם כי זה יאפשר להם להיכנס לעיר כשהמצב ישתנה.

גם סגנית שר ההגנה של אוקראינה עדכנה בטלגרם כי "הכוחות שלנו לקחו את העיר בחצי כיתור, מה שנותן לנו את ההזדמנות להשמיד את האויב... האויב צריך להגן על עצמו בחלק של העיר שהוא שולט בו". לדבריה חיילים אוקראינים עדיין הגנו על מתקני תעשייה ותשתיות ומחזיקים בחלק מהגבהים המשקיפים על העיר. 

מנהיג ואגנר יבגני פריגוז'ין עצמו אמר אמש בהודעת שמע בטלגרם כי "עבודתה של קבוצתו בוצעה" וכוחותיו יעזבו את אזור הסכסוך תוך ימים. "ווגנר לא כבש היום שום שטח. כבשנו את כל השטח שהבטחנו לתפוס, עד הסנטימטר האחרון", אמר פריגוז'ין. "כפי שהצהרנו אתמול. אנחנו מוסרים את עמדותינו למשרד ההגנה (של רוסיה) וב-25 (במאי) אנחנו עוזבים את אזור הסכסוך".