המיליארדר, עבריין המין, ג'פרי אפשטיין, שנמצא מת בתא המעצר שלו בחודש אוגוסט 2019, איים לכאורה על מייסד "מייקרוסופט", ביל גייטס, כי יחשוף רומן שהוא מנהל עם צעירה רוסייה, כך דיווח אמש העיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל".

גייטס פגש את האישה, שחקנית ברידג', בשנת 2010 כשהייתה בשנות ה-20 לחייה. אפשטיין פגש אותה ב-2013, ואף שילם עבורה לימודי תוכנה אקדמיים. ארבע שנים מאוחר יותר, ב-2017, מספרים מקורות המעורים בפרטים כי אפשטיין שלח מייל לגייטס, וביקש החזר על עלות הלימודים שמימן. המייל הגיע לאחר שעבריין המין המורשע לא הצליח לשכנע את גייטס שיתרום לקרן הצדקה שניסה להקים עם התאגיד "ג'יי פי מורגן צ'ייס". על פי אנשים שצפו בהודעה, אפשטיין איים כי יחשוף את הרומן שמייסד מייקרוסופט מנהל עם שחקנית הברידג' הצעירה.

גייטס בן ה-67, נפגש עם אפשטיים מספר פעמים מאז שנת 2011 על מנת לדון בפעילות פילנתרופית. השניים נפגשו גם לארוחות ערב בביתו של אפשטיין בניו יורק, וב-2013 גייטס אף טס במטוסו הפרטי של אפשטיין מניו ג'רזי לפלורידה. באותה תקופה, השניים נפגשו שוב בצרפת והשתתפו בוועידה בנושא פרס נובל לשלום. בהמשך, נפגשו פעם נוספת בניו יורק בספטמבר 2014, בפגישה עם מיליארדרים נוספים.

מייסד מייקרוסופט ציין כי למד לשחק ברידג' מהוריו, וכי המשחק הפך לאחד התחביבים הגדולים שלו. הוא גם שיחק עם אנטונובה, שעל פי פרופיל הלינקדאין שלה, הקימה מועדון ברידג' בארה"ב, לפני שעבדה במספר תפקידים כמהנדסת תוכנה באזור המפרץ. בסרטון שפורסם ב-2010, מתועדת הצעירה כשהיא משוחחת עם גייטס, במשחק ברידג'. בשלב זה, לאנטונובה היה רעיון להקים פלטפורמה דיגיטלית ללימוד ברידג' וחיפשה מימון עבור הפרויקט.

מלינדה וביל גייטס (צילום: רויטרס)
מלינדה וביל גייטס (צילום: רויטרס)

בוריס ניקוליץ', איש סודו של גייטס ויועצו הבכיר באותה תקופה, שהכיר את אפשטיין, הכיר אותו לאנטונובה על מנת לעזור לה לגייס כספים לפרויקט. ניקוליץ ציין כי כשפגש לראשונה את אפשטיין, זה היה בזמן שהיה יועצו המדעי של גייטס, והשניים דנו על פעילות פילנתרופית. לדבריו, "אני מתחרט מאוד שאי פעם פגשתי את אפשטיין, הפשעים שלו נתבעים, לבי עם הקרובנות ומשפחותיהם".

בתוך כך, אנטונובה וניקוליץ' נפגשו בביתו של אפשטיין בנובמבר 2013, שם הציגה את הצעתה בפני עבריין המין, כשהיא מחפשת מימון על סך חצי מיליון דולר לפלטפרומה - BridgePlanet. מאוחר יותר באותו החודש, אנטונובה שלחה מייל על מנת להודות לאפשטיין על הפגישה ובחינת ההצעה. עם זאת, הוא לא השקיע לעולם בפרויקט הדיגיטלי.

לאחר שנפגש מספר פעמים עם גייטס, אפשטיין קבע גם פגישות מרובות עם אנשים הקרובים אליו, כולל ניקוליץ', ועובדים בקרן ביל ומלינדה גייטס. זאת, כשמקביל, אפשטיין הציע לתאגיד ג'יי פי מורגן להקים את קרן הצדקה, שתאסוף כספים מכמה מהאנשים העשירים בעולם. בזמן שפעל להקמת הקרן, נפגש אפשטיין עם גייטס ב-2013 ועם כמה פקידים נורבגיים. אפשטיין סיפר לאחד מעוברי הקרן של גייטס, כי הוא מכיר את הפקידים, והם יוכלו לעזור לגייטס לזכות בפרס נובל לשלום על "מאמציו למיגור הפוליו". השניים אף נפגש מאוחר יותר בעיר שטרסבורג שבצרפת עם יו"ר ועדת פרס נובל לשלום דאז. כמה שנים לאחר מכן, למרות הניסיונות, קרן הצדקה של אפשטיין לא יצאה אל הפועל.

בשנת 2017, אפשטיין יצר קשר עם גייטס, בנוגע לשחקנית הברידג' הרוסיה, מספר שנים לאחר סיום מערכת היחסים, לכאורה, בין השניים. אפשטיין דרש מגייטס לקבל החזר על מימון לימודי התוכנה של אנטונובה. הסכום בהודעה לא היה הפרט המעניין, שכן אפשטיין איים לחשוף את הרומן שגייטס ניהל.