המשטרה שחוקרת את היעלמות הילדה מדלן מקאן תחיל מחר (שלישי) לערוך חיפושים חדשים במאגר מים לראשונה מזה עשור, כך על פי דיווח בעיתון "הגרדיאן" הבריטי.

16 שנים אחרי היעלמותה: הוריה של מדלן מקאן פרסמו הודעה כואבת
"יש אליבי": הטוויסט שעשוי לשנות את גורלו של החשוד בהיעלמות מדלן מקאן

על פי הדיווח, השוטרים אמורים לבצע חיפוש במאגר ליד העיירה סילבס שבדרום פורטוגל, שממוקם 50 ק"מ מהמקום שבו נעלמה בת השלוש באתר הנופש פראיה דה לוז בפורטוגל לפני 16 שנה. המשטרה הבריטית גם תהיה נוכחת בחיפושים, על פי התקשורת הפורטוגלית. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

במקביל, הפרקליטות בבראונשווייג חוקרת את פדופיל מורשע בשם כרסטיאן ברונקר. העיתון הגרמני "בילד" דיווח כי ייתכן שלברונקר היו חברים באזור. הפדופיל וסוחר הסמים המורשע נהג לבקר בעבר במאגר המים, כך טענה המשטרה. ברוקנר מרצה עונש מאסר בכלא בגין אונס של אישה בת 72 באותו אזור של פורטוגל שבו נעלמה מקאן, אך הוא לא הואשם בשום עברה הקשורה להיעלמות. ברונקר הכחיש כל מעורבות בפרשה.

מבצע החיפושים שאמור להערך כיומיים  על ידי קצינים פורטוגליים בהוראת הרשויות הגרמניות, הוא הגדול ביותר מסוגו מאז 2014, אז קיבלה המשטרה אישור מגורמים רשמיים בפורטוגל לבצע חיפוש באתר הנופש עם כלבי גישוש ומכ"ם. המשטרה הגרמנית מסרה ביוני 2020 כי ההערכה היא שהילדה מתה וברוקנר אחראי כנראה להיעלמותה. 

הוריה של מדלן מקאן עם תמונתה (צילום: רויטרס)
הוריה של מדלן מקאן עם תמונתה (צילום: רויטרס)

מדלן מקאן נעלמה ב-3 במאי 2007, בהיותה בת כמעט ארבע, במהלך חופשה משפחתית בפורטוגל. בשנת 2011 הצטרפה המשטרה הבריטית לחקירת המקרה, בעידודה של שרת הפנים תרזה מיי. כחלק ממאמץ זה, פתח הסקוטלנד יארד במאי 2011 ב"מבצע גריינג'" לחקירת היעלמותה של מקאן, לאחר שראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון, נעתר לבקשתם של בני הזוג מקאן

במסגרת מבצע זה, שנערך עד לשנת 2015, לקחו חלק בניסיונות החיפוש כ-29 בלשים של סקוטלנד יארד. במהלך המבצע נלקחו כ־1,338 תצהירים, נאספו 1,027 ממצאים ונחקרו כ-60 מעורבים אפשריים ו-650 מורשעים לשעבר בעבירות מין. ביולי 2020 פורסם כי משטרת גרמניה פתחה בחיפושים אחר שטח חקלאי הנמצא סמוך להאנובר, עיר מגוריו של כריסטיאן ברוקנר החשוד ברצח מקאן בניסיון לאתר את גופתה