גילו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הפך לאחרונה לעניין מרכזי בשיח הפוליטי במדינה, לאחר שהכריז על ריצה נוספת בבחירות שצפויות להתקיים בשנה הבאה. בתוך כך, מזכירת ההגנה לשעבר, הילרי קלינטון, התייחסה לכך ואמרה כי "גילו של ביידן הוא נושא לגיטימי, לאנשים יש את כל הזכות לשקול את גילו כשהם יוצאים להצביע".

קלינטון, שהשתתפה בכנס העיתון "הפייננשל טיימס", הביעה חשש כי גילו של הנשיא המכהן ימנע ממצביעים פוטנציאלים להצביע למפלגה הדמוקרטית.קלינטון התייחסה למעידה של הנשיא, בזמן שירד במדרגות כשהתארח בפסגת ה-G7 ביפן והדגישה כי "זה מדאיג כל אחד, אך היו גם נשיאים צעירים יותר שנפלו". קלינטון הוסיפה כי "הגיל שלו הוא בהחלט עניין מרכזי, אך הוא אמר משפט חכם ואני מסכימה איתו, תשפטו אותו רק על סמך האלטרנטיבה שעומדת מולו".

הילארי קלינטון  (צילום: רויטרס)
הילארי קלינטון (צילום: רויטרס)

"הוא עדיין לא מקבל את הקרדיט על מה שקורה במדינה מבחינת מספר מקומות העבודה החדשים שנכנס לשוק והצמיחה של הכלכלה. אני מקווה שהוא יישאר מרוכז ויוכל להתחרות בבחירות הקרובות, אני חושבת שהוא יוכל להיבחר מחדש, וזה מה שכולנו צריכים לקוות", הוסיפה. דבריה של קלינטון חריגים במיוחד, שכן אף בכיר במפלגה הדמוקרטית בעבר ובהווה לא הביע באופן פומבי חשש מגילו של הנשיא המבוגר ביותר בהיסטוריה של ארה"ב.

בחודש אפריל האחרון, ניקי היילי, מושלת מדינת קרוליינה הדרומית לשעבר ומי שהכריזה על ריצה לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית, עוררה סערה כשהתייחסה לגילו של הנשיא המכהן ואמרה כי "הוא צפוי למות תוך חמש שנים". עוד הדגישה, כי "תומכיו יצטרכו לסמוך על סגנית הנשיאה, קמלה האריס, אם הוא יזכה להיבחר מחדש לבית הלבן בשנה הבאה". 

ניקי היילי משיקה את קמפיין הבחירות לנשיאות ארה''ב (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
ניקי היילי משיקה את קמפיין הבחירות לנשיאות ארה''ב (צילום: REUTERS/Brian Snyder)

ניקי היילי, ששימשה בעבר גם כשגרירת ארה"ב באו"ם, התראיינה לרשת FOX NEWS וטענה כי "ביידן הודיע שהוא מתמודד שוב ב-2024, ואני חושבת שזה מאוד ברור שאם אתה מצביע לביידן, אז אתה בעצם מצביע לסגנית הנשיא, כי הרעיון שהוא יכהן עד גיל 86, זה משהו לא סביר לדעתי". סגן דובר הבית הלבן, אנדרו בייטס, השיב לדבריה, ואמר כי "אנחנו לא מגיבים ישירות לקמפיינים של מתמודדים אחרים, אבל בכנות, שכחתי שהיא מתמודדת". 

ביידן השיק את מסע הבחירות שלו לפני כחודש, באמצעות ווידאו שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. הסרטון בן שלוש הדקות, נפתח בתמונות מתוך ההסתערות על הקפיטול ב-6 בינואר 2021, ולאחר מכן מתייחס לפסק דין רו נגד וייד, כשהוא אומר את המילה "חופש", ומצביע על כך שזה היה המפתח לקדנציה הראשונה שלו בבית הלבן. סגנית הנשיא, קמלה האריס, מופיעה באופן בולט בסרטון, כשהיא מזהירה מפני תומכיו הקיצוניים של טראמפ.