בצל המתיחות הביטחונית מול איראן, והדיווחים על התקדמות בפרויקט הגרעין האיראני, צבא ארצות הברית פרסם מוקדם יותר החודש תמונות של הפצצה שתוכננה לפגוע בעומקם של מתקנים תת-קרקעיים, ובהם גם מתקנים להעשרת אורניום. התמונות שפורסמו על ידי חיל האוויר האמריקאי ב-2 במאי תיעדו את "מפצחת הבונקרים" - GBU-57, ולאחר מכן הוסרו, מחשש לחשיפה של מידע סודי על כלי הנשק המתקדם.

על פי הדיווחים, ארה"ב פיתחה את הפצצה חודרת הבונקרים בתחילת שנות האלפיים, כשגברו החששות מכך שאיראן תפתח את מתקני הגרעין שלה ותבנה אותם מתחת לפני האדמה. חיל האוויר האמריקאי פרסם את התמונות בעמוד הפייסבוק של בסיס חיל האוויר ווייטמן במיזורי, שהוא גם בסיס הבית לצי המפציצים החמקנים B-2, המטוס היחיד שיכול לשאת את הפצצה. בתיאור התמונות נכתב כי הבסיס קיבל שתי פצצות חודרות בונקרים כדי לבחון את ביצועיהן".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מומחה לנשק ציין כי משקל כל פצצה עומד על 12,300 קילוגרמים, והיא נושאת חומר נפץ סטנדרטי AFX-757, ו-PBXN-114. אם לשפוט על פי התמונות, רוב המשקל של הפצצה מגיע ממסגרת הפלדה העבה שלה, המאפשרת לה לפגוע בחוזקה באדמה לפני רגע ההתפוצצות. עם זאת, לא ברור עדיין כמה הפצצה מדויקת. 

לפני כשנה, דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי על פי הערכות מודיעין ישראליות ואמריקאיות, איראן בונה בנתנז מתקן גרעיני חדש, אשר יהיה תת קרקעי ויוכל לעמוד בפני פצצות פורצות בונקרים והתקפות סייבר. על פי ההערכות, המתקן החדש שנבנה ע"י האיראנים מיועד להעשיר אורניום  ולהחליף מתקן אחר שתקיפתו לפני כשנתיים יוחסה במספר מקומות לישראל.

על פי תצלומי לווין, המתקן המדובר נבנה לא רחוק מאחד אחר, ישן יותר ואשר נמצא גם הוא בנתנז. המתקן שנבנה נמצא עמוק יותר מתחת לפני הקרקע מקודמו. כדי לבצע תקיפה במקום יהיה צורך להשתמש בפצצות חודרות מהסוג המתקדם ביותר, אשר כיום לא עומד לרשות ישראל.