כלי תקשורת בטורקיה דיווחו היום (שלישי) כי סוכנות הביון הטורקית (MIT) חשפה רשת ריגול של המוסד שפעלה בטורקיה וכללה 15 אנשים. על פי הדיווח, 11 בני אדם שהיו חלק מהרשת נעצרו ונלקחו לחקירה. עוד דווח כי מתנהל מצוד נגד שני חשודים נוספים.

עוד נטען, כי במסגרת החקירה שהתנהלה, ונמשכה כשנה וחצי, עלה כי חברי הרשת ביצעו פעולות ריגול נגד 23 אנשים שניהלו קשרים מסחריים עם איראן. בנוסף, עלה מהדיווחים כי על פי החשד, אלו שהיו חלק מהרשת אומנו בישראל ונשלחו לטורקיה כדי להקים חברה שתיצור עסקים עם המשטר בטהרן.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בחודש דצמבר האחרון דווח בטורקיה כי רשויות הביטחון במדינה סיכלו פעילות של המוסד נגד ארגונים פלסטינים הפועלים בשטח טורקיה. על פי הדיווח, נעצרו 44 אנשים החשודים כקשורים למוסד. עוד נמסר, כי החשודים שנעצרו עקבו בחשאי אחר אזרחים פלסטינים, מוסדות וארגונים לא ממשלתיים בטורקיה עבור תמורה כספית, והציגו את עצמם כעובדים עבור חברת ייעוץ. שבעה מהחשודים הופנו לבית המשפט לאחר מעצרם על ידי מנהלת הביטחון של איסטנבול ונשלחו לכלא. 

בחודש אוקטובר 2021, פרסם העיתון הטורקי "סאבח" כי רשת של "15 סוכני מוסד" שפעלו, לכאורה, במדינה נחשפה, והסוכנים נעצרו. לפי הדיווח, הקבוצה נעצרה בפשיטה. עוד דווח כי היא אספה מידע על סטודנטים טורקים וזרים תמורת כסף ועל הפלסטינים החיים במדינה. עוד על פי הדיווח, המודיעין הטורקי עקב אחרי פועלם של סוכני הרשת לאורך שנה, ועלו על כך שהם מעבירים מידע יקר ערך לישראל. הסוכנים פעלו ברחבי טורקיה ונפגשו עם קציני השטח של המוסד. בנוסף דווח כי הסוכנים העבירו פרטי מידע על סטודנטים פלסטיניים הלומדים בטורקיה, חלקם אזרחי טורקיה וחלקם זרים. כמו כן נחשף כי הסוכנים קיבלו תשלום באמצעות ביטקוין.