מלחמת רוסיה-אוקראינה: נשיא רוסיה לשעבר וסגן יו"ר המל"ל במדינה, דמיטרי מדבדב, איים היום (שלישי) כי תמיכת המערב באוקראינה עלולה להוביל לשימוש בנשק לא קונבנציונלי. במהלך ביקור מדיני בויאטנם אמר: "ככל שמדינות ה-G7 יספקו לאוקראינה אמצעי לחימה מתקדמים יותר, כך העולם נעשה מסוכן יותר ומתקרב לתרחיש של אפוקליפסה גרעינית".

“מראות שמזכירים את הירושימה": זלנסקי נפגש עם מנהיגי ה-G7 ביפן
"כוחות ואגנר נפלו למלכודת": אוקראינה בהישג מרשים נוסף מול הרוסים
הסלמה במלחמה באוקראינה? באירופה מזהירים - זה "הקו האדום" של פוטין

דבריו של מדבדב מגיעים ברקע פסגת ה-G7 בהירושימה, שם זכה נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי לתמיכה רחבה. במהלך הפסגה, הודיע נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על חבילת סיוע צבאית בגובה 375 מיליון דולר, הכוללת ארטילריה ורכבים ממוגנים. "מדינות ה-G7 עומדות מאוחדות בתמיכתן כלפי אוקראינה, ואנחנו לא הולכים לשום מקום", אמר.

בסוף השבוע, כזכור, הגבירו מדינות ה-G7 את הסנקציות על רוסיה, במטרה לחזק את הלחץ הכלכלי לסיום הפלישה. שורת הסנקציות החדשות נועדה לפגוע בייצוא טכנולוגיות ומכשור שיסייעו למאמצי המלחמה הרוסית, לצד פגיעה ביכולות הסחר של רוסיה במתכות וביהלומים.

נזקי התקיפה הרוסית בבחמוט (צילום: רויטרס)
נזקי התקיפה הרוסית בבחמוט (צילום: רויטרס)

בתוך כך, דיווחים סותרים עולים בנוגע למערכה הממושכת בבחמוט, המוגדרת כקרב הארוך והמדמם מאז פלישת רוסיה לאוקראינה בפברואר שעבר. הקרמלין דיווח היום על "שחרור" בחמוט מידי אוקראינה ושליטה מלאה בעיר. 

משרד ההגנה האוקראיני, לעומת זאת, דיווח כי הצבא האוקראיני ממשיך להתקדם לעבר בחמוט והצליח לשמור שליטה בחלקים מסוימים בפאתי העיר.