גנרל מייקל קורילה המשרת כמפקד פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (הפיקוד אחראי על אזור מדינות המזרח התיכון) הורה להודיע בטוויטר כי מנהיג בכיר אל-קאעידה היה יעד למתקפת מל"ט אמריקאי בסוריה בתחילת החודש, זאת מבלי שקיבל הוכחה למי נהרג במתקפה, כך דווח ב-CNN מפי גורמים בכירים במחלקת ההגנה בוושינגטון. 

חרף זאת, כמעט שלושה שבועות לאחר מכן, בארצות הברית עדין לא יודעים את זהותו של ההרוג. פיקוד המרכז האמריקאי לא פתח בחקירה של האירוע, אולם הודיע כי מתבצעת בדיקה. בכיר במחלקת ההגנה אמר ל-CNN שכמה מפקודיו של גנרל קורילה דחקו בו לעצור את הפרסום עד לסיום בדיקת האירוע.

כך או כך, ההצהרה שפורסמה בסופו של דבר לטוויטר מחשבון הטוויטר הרשמי של פיקוד המרכז לא ציינה את מותו של מנהיג אל-קאעידה הבכיר, מה שהעלה שאלות נוספות לגבי מה שהתרחש. "בשעה 11:42 בבוקר (שעון סוריה) ב-3 במאי, כוחות הפיקוד המרכזי של ארה"ב ביצעו תקיפה חד-צדדית בצפון מערב סוריה נגד מנהיג בכיר באל-קאעידה", נכתב בציוץ. "אנו נספק מידע נוסף ככל שפרטים תפעוליים יהיו זמינים". הציוץ לא הוסר ופיקוד המרכז לא צייצה שוב על התקיפה.

בפיקוד הודו בשבוע שעבר בעקבות דיווח של וושינגטון פוסט שהטיל ספק בתקיפה כי ייתכן שזה הביא לנפגעים חפים מפשע ומסרו כי הם חוקרים את האירוע. יש עדיין מחלוקת מסוימת בתוך הממשל לגבי זהות ההרוג, אמרו גורמים ל-CNN. חלק מגורמי המודיעין ממשיכים להאמין שיעד התקיפה היה חבר באל-קאעידה, גם אם הוא לא היה מנהיג בכיר. אבל יש הסבורים שההרוג היה חקלאי תמים.

משפחתו של החקלאי, לוטפי חסן מסטו - אב לעשרה בן 56, סיפרה ל-CNN שהוא יצא לרעות את הכבשים שלו לפני שנהרג. "לוטפי מעולם לא עזב את כפרו במהלך הלחימה בסוריה ולא תמך באף פלג פוליטי", אמר אחיו. מוחמד סג'י, קרוב משפחתו אמר גם הוא ל-CNN "לוטפי מעולם לא היה ידוע כתומך או מתנגד משטר".